• Anonym (W)

Advokat vid vårdnadstvist

Min sambo som jag ska gå ifrån är inte vi till familjerätten utan vill att vi ska ta allt via advokater, bara det säger rätt mycket om förhållandet

Hur får man tag på en bra advokat, har ingen erfarenhet av detta, ska man googla o hoppas att den man kontaktar är kunnig? 

Hur viktigt är det med advokatens personlighet dvs om denne kan förhandla, vara hår och kräva eller hänger det mest på lagen?

Betydelse om det är man eller kvinna? 

Vad kostar en advokat om det går relativt smidigt?
    Tack! 

• Svar på tråden Advokat vid vårdnadstvist
  • Anonym (W)

Jag håller på att ringa runt har inte bestämt mig än, inte så lätt att leta reda på info utan dator

• Anonym (sthlm?)

Bor du i Stockholm? Isåfall rekommenderar jag Cecilia Westberg Ljungstedt som jobbar på Gamla Stans Advokatbyrå. Jätteduktig!

• Anonym
    Anonym (Fia) skrev 2011-11-29 09:54:08 följande:
    Jag kan rekommendera advokat Eva Hammarlund som är både trevlig och duktig. Hon lämnar dessutom gratis rådgivning per telefon.

Advokat Eva Hammarlund

Annars kan Du alltid söka på advokatsamfundets hemsida eller på Advokat24.   
    håller med- Adv. Eva Hammarlund är duktig
  • Anonym
    Anonym (sthlm?) skrev 2011-11-29 10:55:10 följande:
    Bor du i Stockholm? Isåfall rekommenderar jag Cecilia Westberg Ljungstedt som jobbar på Gamla Stans Advokatbyrå. Jätteduktig!
    själv vet jag inte det. Har haft henne och hon kan inte ta för sig i en självklar sak. Blev så besviken då jag hade väntat mig bättre av henne...
  • Anonym

Välj för all del inte Advokat David Massi om du inte är tjock i  pengar och har en hög status! Han kanske lär ta ditt ärende som han gjorde med mitt, men det som hände var att två månader gick- han gjorde inget. Jag blev tvungen möte i muntlig förberedelse ensam., utan ombud. Han hörde inte av sig, han ansökte inte om uppskov före det bara var timmar kvar till förhandling. Och självklart fick jag då inget uppskov så kort inpå...han inte häller hitta annat ombud som kunna sätta sig in i saken och ställe i TR. på få timmar.....

Det konstiga är att jag redan efter att ha träffat honom kände på mig att jag inte "dög" som klient, Han kunna bara sagt; Nej, tyvärr jag har inte tid! Men nej- han tog saken och sen lämnade han allt åt sidan...inte en gång på två månader lyckades jag få tag i han. När det var mindre en 14 dagar kvar till muntlig förberedelse började jag tok-ringa in till kontoret. Lämnade massvis med besked via sekreteraren.

Den magkänsla jag fick när jag var där stämde till 100 %. Han förstörde början på mitt mål vid att låta mig möte ensam utan ombud i en mycket självklar sak.

Välj inte en kändisadvokat om du inte har gott om pengar, de lär aldrig prioritera din sak.  Detta med ombud och förtroende är en intressant fråga...vem kan man lita på, är det bara pengar det handlar om? YES, i de allra flesta saker är det det.

I en annan sak där jag blivit utsatt för brott hade jag ett ombud Christer Wersell från Tumba. Den idioten satt i TR. påpekade för rätten vad fel det var att mitt x mötte utan ombud. Men det är klart han önskade möte i samma sak en gång till för att dubbla fakturan. Påpekade detta för advokaten, varför han i alla sina dagar skulle bry sig om mitt x-  om han hade ombud eller inte. Tjänar man en mille om året och möter utan ombud så är väl det hans egna val (snålhet). Samtidigt visste C. Wersell att tar jag upp dette i TR,. så blir de tvungna skriva ner det och också ta hänsyn till detta. Mycket rätt så blev det en tur till i TR. i samma jävla sak....

• Kjell2
    Anonym (W) skrev 2011-11-07 10:26:47 följande:
    Ni är bra roliga måste jag säga. Märka ord och så vidare. Jag skaffade barn med honom för jag hade såååå dåligt självförtroende, nu vet jag mitt värde, jag har burit vårt barn i min mage i 9 månader, jag ska inte hära hora fitta och ännu värre ord som sägs inför barnet. Mitt förslag till att prata oss ur allt har ej godyagits utan han vill att advokater ska sköta allt så att han slipper mig. Den som tycker det är moget -räck upp en han. Hoppas det inye blir fler personliga påhopp, det kliade i mina fingarar att förklara detta för er
    Att ha ombud, advokat/jurist, som för ens talan kan i vissa lägen vara bra. Om den personliga konflikten är djup kan det finnas en poäng att slippa träffas själv, stor risk för dumbråk, utan istället låta två andra sköta kommunikationen och hjälpa till att hitta en lösning. En advokat har också lite koll på regleverket och kan i lugn och ro förklara vad som är möjligt, omöjligt och hur en dosmtol skulle dömma i olika fall. Blir det sen skriftväxling till domstol vet de vad som skall skrivas, när och hur.

Kolla din hemförsäkring om det går att få hjälp där för kostnaden. Enklast om du ringer direkt till försäkringsbolaget,

Att välja vilken är inte lätt. Ta en som jobbar med familjerätt. Sen är det viktgt att du känner förtroende för ditt ombud, att han eller hon jobbar för din sak. Undvik kändisarna om du inte själv är rik och kändis. Du kommer bara hamna i botten på deras priolista. Ta någon som du har lätt att ta dig till för att träffas. Kolla runt lite på gula sidorna eller motsvarande. Snacka också med vänner mm om de har något tips.
  • sophiesalmen2

Advokat David Massi är den bästa advokat jag någonsin haft. Han vann för mig vid tillfälle, otroligt duktig, skicklig och bra. Jag instämmer inte alls vid uppgifterna ovan. David är den skickligaste advokat jag någonsin haft. Jag har haft tät kontakt med dom andra som jobbar på hans byrå när han varit upptagen och dom är otroligt skickliga dom med, oerhört bra och jag har full tillit för dom. David är Varm, ödmjuk och oerhört smart. Så jag kan varmt rekomendera David Massi!

• Anonym (IQ)
    sophiesalmen2 skrev 2014-09-19 22:50:34 följande:

Advokat David Massi är den bästa advokat jag någonsin haft. Han vann för mig vid tillfälle, otroligt duktig, skicklig och bra. Jag instämmer inte alls vid uppgifterna ovan. David är den skickligaste advokat jag någonsin haft. Jag har haft tät kontakt med dom andra som jobbar på hans byrå när han varit upptagen och dom är otroligt skickliga dom med, oerhört bra och jag har full tillit för dom. David är Varm, ödmjuk och oerhört smart. Så jag kan varmt rekomendera David Massi!

Och du kände att du behövde bli medlem bara för att tala om att du är nöjd? Eller?
  • Anonym (Dan)
    Anonym (IQ) skrev 2014-09-20 09:56:47 följande:

Och du kände att du behövde bli medlem bara för att tala om att du är nöjd? Eller?

Jag vill bara tillföra att även jag har bara gott att säga om David Massi, Visst var han svår att nå ibland men ack ej omöjlig,

Hans skicklighet är något som förvånade mej, och antagligen något som ej många advokater besitter.

Visst kommer ni fundera för detta är mitt första och kanske t,o,m sista inlägg, men jag har ingen anledning att fara med osanning. mvh Dan
Svar på tråden Advokat vid vårdnadstvist