• Anonym

Advokat vid vårdnadstvist

När jag var i din sits så ringde jag fr och bad om advokatråd men de får inte ge det, däremot var det ok om jag rabbla alla advokater i vår stad som fanns på gula sidorna och hon tala om om det var en de jobba mycket med eller ej. När jag kom till den jag sen valde så sa hon på fr: det är vra advokat vi jobbar mycket med h'n som vinner ofta. Jag tala med några släktingar som sa att de hört mycket gott om dennna så den valde ja och ja jag vann fast det såg mycket mörkt ut ett tag. Var bor du?

• Anonym

En advokat måste inte alltid vara hård och kräva, den kan vara kallt saklig också. Våran advokat gillade inte pajkastning och tog det bara kallt och sakligt, slutsumman blev ca. 12 000:- och då gick det ändå rätt smidigt, allt klart på mindre än ett halvår.
    Vilken advokat du ska söka beror ju mycket på var du bor, vet vi andra det så kan du lättare få tips eller avrådas från vissa advokater.

• Anonym

Jag skrev det inlägg du citera vi hade enorma problem då mina barn hölls undangömda, jag hade en kvinna och som sagt så vi vann trots mörker och då hade jag även fått soc på min linje. Jag hade enormt förtroende för min advokat och hon sa när vi satt med beslutet i hand att hon trodde inte mig ens när jag berätta hur jävlig han var och hur vi haft det, hon trodde jag var knäpp ibörjan. Så kom vi till förhandling och allt jag sagt hur han kommer resonera osv stämde, vilket soc sett för jag sa hela tiden vänta 2v så .... Och ibl tog det inte ens den tiden så de såg att jag kände han. Nåja jag vann sen börja op att hitta barnen på allvar och få hem dem. Idag är de trygga och harmoniska och har varit hemma i 4 år. Och den dagen de kom är en dag vi firar varje år som en födelsedag nu bor vi nära vås

• Anonym

Jag visste att min advokat inte skulle lita på mig innan jag kunde tala om för henne bla bla bla och sen såg pappan till barnen till att det hände jämt. Jag låg steget före och gav info om hans agerande det blev min räddning och det sa advokaten med. Så ja jag visste att innan jag bevisat allt så skulle min advokat vara skeptisk men när jag bevisat så skulle hon tro mig så ja jag hade mitt fulla förtroende att lita på henne, jag anlitar inte nån jag inte har förtroende för men sån är jag. Det krävs mycket för att man ska förlora vårdnaden och det har mindre betydelse för vad man gjort varandra det är hur man är mot barnen som har betydelse. På vilket sätt har han förnedrat dig? Fr får inte ge dig råd om advokat är ni inne i fr får de inte ens säga nåt om du läser upp från gula sidan. Men stkm där har ni många superbra Clea tror jag håller på med familjerätt fortf

• Anonym

Varför behöver man en advokat i vårdnadstvist om man inte har barn? För hund då eller

• Anonym

Ändå skaffar di barn med han säger mycket om dig! Att prata ner sitt barns förälder så som du gjorde nu visar att barnet att du inte älskar barnet mycket så tänk dig för

• Anonym
    Anonym skrev 2011-11-07 06:07:03 följande:
    Ändå skaffar di barn med han säger mycket om dig! Att prata ner sitt barns förälder så som du gjorde nu visar att barnet att du inte älskar barnet mycket så tänk dig för
    På vilket sätt ska ts älska barnet mindre för att pappan visat sig vara mindre intelligent? Ointelligens måste inte vara ärftligt och det finns många som har psykiskt utvecklingsstörda barn som dom ändå älskar, blanda aldrig in känslor för barnet med känslorna för ett ex.
  • Anonym

Fast nu nedvärdera ts barnet genom skitsnack av den andra föräldern. Barnet är avkomma av dem båda alltså snackar man inte skit om den andra föräldern Där har du intelligens för ffattar man sånt ja då fattar man att man gör illa barnet när man nedvärderar den andra och ts sjönk till den nivån när hon gjorde det

• Anonym
    Anonym skrev 2011-11-07 07:40:51 följande:
    Fast nu nedvärdera ts barnet genom skitsnack av den andra föräldern. Barnet är avkomma av dem båda alltså snackar man inte skit om den andra föräldern Där har du intelligens för ffattar man sånt ja då fattar man att man gör illa barnet när man nedvärderar den andra och ts sjönk till den nivån när hon gjorde det
    Tror du på fullaste allvar att hon sätter barnen att läsa på familjeliv? Alla har rätt till en åsikt, men dom flesta vet när den inte bör vädras. Här inne ska man kunna ventillera och få tips och råd, skitsnack klassar jag sånt som inte är med sanningen överensstämmande, är en förälder värdelös på något sätt så är det en uppfattning och ibland sanning.
  • Anonym

Klart de inte får ge råd men ställde du frågan om du behöver en familjerättsadvokat privat vem anlitar du då? Den frågan får de svara på

• Anonym
    Anonym (Fia) skrev 2011-11-29 09:54:08 följande:
    Jag kan rekommendera advokat Eva Hammarlund som är både trevlig och duktig. Hon lämnar dessutom gratis rådgivning per telefon.

Advokat Eva Hammarlund

Annars kan Du alltid söka på advokatsamfundets hemsida eller på Advokat24.   
    håller med- Adv. Eva Hammarlund är duktig
  • Anonym
    Anonym (sthlm?) skrev 2011-11-29 10:55:10 följande:
    Bor du i Stockholm? Isåfall rekommenderar jag Cecilia Westberg Ljungstedt som jobbar på Gamla Stans Advokatbyrå. Jätteduktig!
    själv vet jag inte det. Har haft henne och hon kan inte ta för sig i en självklar sak. Blev så besviken då jag hade väntat mig bättre av henne...
  • Anonym

Välj för all del inte Advokat David Massi om du inte är tjock i  pengar och har en hög status! Han kanske lär ta ditt ärende som han gjorde med mitt, men det som hände var att två månader gick- han gjorde inget. Jag blev tvungen möte i muntlig förberedelse ensam., utan ombud. Han hörde inte av sig, han ansökte inte om uppskov före det bara var timmar kvar till förhandling. Och självklart fick jag då inget uppskov så kort inpå...han inte häller hitta annat ombud som kunna sätta sig in i saken och ställe i TR. på få timmar.....

Det konstiga är att jag redan efter att ha träffat honom kände på mig att jag inte "dög" som klient, Han kunna bara sagt; Nej, tyvärr jag har inte tid! Men nej- han tog saken och sen lämnade han allt åt sidan...inte en gång på två månader lyckades jag få tag i han. När det var mindre en 14 dagar kvar till muntlig förberedelse började jag tok-ringa in till kontoret. Lämnade massvis med besked via sekreteraren.

Den magkänsla jag fick när jag var där stämde till 100 %. Han förstörde början på mitt mål vid att låta mig möte ensam utan ombud i en mycket självklar sak.

Välj inte en kändisadvokat om du inte har gott om pengar, de lär aldrig prioritera din sak.  Detta med ombud och förtroende är en intressant fråga...vem kan man lita på, är det bara pengar det handlar om? YES, i de allra flesta saker är det det.

I en annan sak där jag blivit utsatt för brott hade jag ett ombud Christer Wersell från Tumba. Den idioten satt i TR. påpekade för rätten vad fel det var att mitt x mötte utan ombud. Men det är klart han önskade möte i samma sak en gång till för att dubbla fakturan. Påpekade detta för advokaten, varför han i alla sina dagar skulle bry sig om mitt x-  om han hade ombud eller inte. Tjänar man en mille om året och möter utan ombud så är väl det hans egna val (snålhet). Samtidigt visste C. Wersell att tar jag upp dette i TR,. så blir de tvungna skriva ner det och också ta hänsyn till detta. Mycket rätt så blev det en tur till i TR. i samma jävla sak....

Svar på tråden Advokat vid vårdnadstvist