Välj för all del inte Advokat David Massi om du inte är tjock i pengar och har en hög status! Han kanske lär ta ditt ärende som han gjorde med mitt, men det som hände var att två månader gick- han gjorde inget. Jag blev tvungen möte i muntlig förberedelse ensam., utan ombud. Han hörde inte av sig, han ansökte inte om uppskov före det bara var timmar kvar till förhandling. Och självklart fick jag då inget uppskov så kort inpå...han inte häller hitta annat ombud som kunna sätta sig in i saken och ställe i TR. på få timmar.....
Det konstiga är att jag redan efter att ha träffat honom kände på mig att jag inte "dög" som klient, Han kunna bara sagt; Nej, tyvärr jag har inte tid! Men nej- han tog saken och sen lämnade han allt åt sidan...inte en gång på två månader lyckades jag få tag i han. När det var mindre en 14 dagar kvar till muntlig förberedelse började jag tok-ringa in till kontoret. Lämnade massvis med besked via sekreteraren.
Den magkänsla jag fick när jag var där stämde till 100 %. Han förstörde början på mitt mål vid att låta mig möte ensam utan ombud i en mycket självklar sak.
Välj inte en kändisadvokat om du inte har gott om pengar, de lär aldrig prioritera din sak. Detta med ombud och förtroende är en intressant fråga...vem kan man lita på, är det bara pengar det handlar om? YES, i de allra flesta saker är det det.
I en annan sak där jag blivit utsatt för brott hade jag ett ombud Christer Wersell från Tumba. Den idioten satt i TR. påpekade för rätten vad fel det var att mitt x mötte utan ombud. Men det är klart han önskade möte i samma sak en gång till för att dubbla fakturan. Påpekade detta för advokaten, varför han i alla sina dagar skulle bry sig om mitt x- om han hade ombud eller inte. Tjänar man en mille om året och möter utan ombud så är väl det hans egna val (snålhet). Samtidigt visste C. Wersell att tar jag upp dette i TR,. så blir de tvungna skriva ner det och också ta hänsyn till detta. Mycket rätt så blev det en tur till i TR. i samma jävla sak....