• Anonym (W)

Advokat vid vårdnadstvist

Min sambo som jag ska gå ifrån är inte vi till familjerätten utan vill att vi ska ta allt via advokater, bara det säger rätt mycket om förhållandet

Hur får man tag på en bra advokat, har ingen erfarenhet av detta, ska man googla o hoppas att den man kontaktar är kunnig? 

Hur viktigt är det med advokatens personlighet dvs om denne kan förhandla, vara hår och kräva eller hänger det mest på lagen?

Betydelse om det är man eller kvinna? 

Vad kostar en advokat om det går relativt smidigt?
    Tack! 

• Svar på tråden Advokat vid vårdnadstvist
  • Anonym (W)

bor i sthlm, vet inte vilka egenskaper som är bra för en advokat.

Ang kön, män brukar vara mer sakliga/känslokalla, tänkte i de svängarna

Anonym skrev 2011-11-06 11:48:01 följande:
    När jag var i din sits så ringde jag fr och bad om advokatråd men de får inte ge det, däremot var det ok om jag rabbla alla advokater i vår stad som fanns på gula sidorna och hon tala om om det var en de jobba mycket med eller ej. När jag kom till den jag sen valde så sa hon på fr: det är vra advokat vi jobbar mycket med h'n som vinner ofta. Jag tala med några släktingar som sa att de hört mycket gott om dennna så den valde ja och ja jag vann fast det såg mycket mörkt ut ett tag. Var bor du?
     var bor du? hade ni mkt problem? var var ev barn under tiden?
  • Anonym (W)

ok så du menar att din advokat inte trodde på dig i början?
    Men att du litade på henne full?
    Spelar det verkligen roll hur jävlig en människa är för att förlora vårnad.
    Har hört att misshandel o förnedring av den andra parten inte är ett hinder att ha hand om barnen.

Förlåt men jag har lite problem att läsa ditt inlägg

Vad hette advokaten, pushar för tråden också då jag behöver agera snart.

Är det en bra ide att ringa familjerätten om råd, eller är de aningslösa  

• Anonym (W)

Min man är inte vuxen i huvudet, det går inte och han vill inte prata

• Anonym (W)

Håll er till mina frågor, utsvävningar undandedes. Gubben tog datan o täck o kudde o lämnade hemmet i natt skriver nu fr mob. Åkte till tingsrätten i sthlm, de fick ej ge råd, uttala sog om tips

• Anonym (W)

Ni är bra roliga måste jag säga. Märka ord och så vidare. Jag skaffade barn med honom för jag hade såååå dåligt självförtroende, nu vet jag mitt värde, jag har burit vårt barn i min mage i 9 månader, jag ska inte hära hora fitta och ännu värre ord som sägs inför barnet. Mitt förslag till att prata oss ur allt har ej godyagits utan han vill att advokater ska sköta allt så att han slipper mig. Den som tycker det är moget -räck upp en han. Hoppas det inye blir fler personliga påhopp, det kliade i mina fingarar att förklara detta för er

• Anonym (W)

Jag håller på att ringa runt har inte bestämt mig än, inte så lätt att leta reda på info utan dator

Svar på tråden Advokat vid vårdnadstvist