Hur stöttar man utfryst dotter som nu bytt skola?
Jag blir så ledsen då min dotter inte har någon bra vän och blivit utfryst under många år utan att hon öppnat upp sig och berättat för oss hur det varit. I och med sin konfirmation träffade hon nya kompisar och har nu bytt skola vilket är modigt att göra då man ska börja 9an.
Det som oroar mig och gör mig så ledsen är två händelser nyligen, kanske inte viktigt men en form av mobbing ändå:
1. Facebook inlägg som inte får ngn respons av ngn enda
2. Hon ringer sin enda kompis från förr vår fd grannflicka som hon har känt i snart 16 år och hör ifall de inte kan hitta på ngt, grannflickan lovar ringa tillbaka men gör det ej. På facebook senare i veckan kan hon då se att grannflickan gått på bio med två andra kompisar som min dotter också känner eller vet vem dom är.
Hur gör jag som föräldrar för att stötta min dotter i såna här situationer när hon nu försöker bygga upp sitt självförtroende och ta kontakt med andra nya vänner och bestämma saker? Hon är så van att bli sviken hela tiden och vågar inte släppa in ngn om inte de tar kontakt själva... Har gråtit myckert över detta och hur elaka barn kan vara mot varandra..
Tacksam för era åsikter och stärkande tanker / Kram