• Krake

snart får jag sveriges största utbrott!

Vad kostar det för dig att dela din upplevelse med henne? Att bjuda till och se: ni delar något fantastiskt, kärleken till ett barn! Resten av jordens befolkning är nog inte så övertygade om att ditt barn är det mest fantastiska som hänt - men svärmor håller med dig om det! Kan du inte se det från det hållet istället, och låta svärmor vara en tillgång?

Klart du inte måste lämna till barnvakt om du inte vill och behöver. Men det mesta du skriver verkar vara svartsjuka eller missunsamhet, som om du inte unnar svärmor att glädjas över barnbarnet, eller vill äga och vara ensam om ditt barn. Tänk på att du då inte unnar ditt barn hennes kärlek, heller...

Hon kan inte ta ifrån dig att du är mamma, så var inte rädd. Det är du. 

Moster, inte monster.
  • Krake

Nej, det är inget märkligt. Ni hade kanske inget gemensamt intresse förut. Nu har ni det: ditt barn och hennes barnbarn.

Jag hade inget intresse av att ha en relation till min svärmor innan jag blevmamma till hennes barnbarn. Förr var vi bara två personer utan någon direkt anledning att ha med varandra att göra. Nu förenas vi av min son! 

Moster, inte monster.
Svar på tråden snart får jag sveriges största utbrott!