snart får jag sveriges största utbrott!
Japp, en till tråd om svärmor. Förvånande va?
Måste bara få skriva av mig lite för snart så tror jag nog att det brister för mig! Jag har en 6 månader gammal bebis och det är första barnbarnet på båda sidor och innan jag blev gravid så märkte jag knappt av svärmor så mycket, kanske såg henne en gång varannan månad ungefär. Men ända sedan jag och sambon berättade att vi väntar smått så är hon konstant in my face! Det började med kladd på magen, kommentarer om hur stor jag, om jag gjorde si och så nu när jag var gravid.
Jag hade lixom ingen relation med människan innan jag blev gravid och nu helt plötsligt ska hon vara överallt och hon kan verkligen inte förstå varför hon inte får sitta barnvakt (och detta tjatet började redan när barnet var 2 mån!) Min åsikt är att barnet måste känna sig trygg med andra människor innan det lämnas bort och jag tycker fortfarande att 6 månader är för litet. Detta kan hon inte förstå. Alls. Mitt barn är det enda hon pratar om, ärligt talat så känns det som att jag har fött barn åt kungen eller nåt, jag kan inte få ha denna upplevelse själv utan att hon ska vara med tamejfan jämt! Jag mår superdåligt men det kanske jag inte behöver säga? och här kommer ett annat exempel, för nån månad sen var svärföräldrarna utomlands i två veckor. Hur lång tid tror ni det tog från det att människan steg av planet till dess att hon satt vid mitt köksbord? TRE TIMMAR. Antingen överreagerar jag eller så har jag haft PMS besvär i ett halvår. Jag orkar inte mer, allvarligt talat så har jag funderat på att flytta till en annan stad. Och när jag tar upp detta med min sambo låter det... " äh, du vet morsan...hon vill bara väl..."