Inlägg från: BrödernaBus |Visa alla inlägg
  • BrödernaBus

HJÄLP, mitt barn äter inte!

Hur länge har din tjej gått på dagis? Har hon nyss börjat?

Min son är 16½ månad och han är precis likadan! Han äter smörgås, yoghurt och frukt men mat ratar han. Två-tre tuggor sen är det bra - både på dagis och hemma. Han dricker inte välling längre heller tyvärr men han är pigg och glad och leker som han ska. Han har alltid varit liten men han följer sin kurva både längd- och viktmässigt.
    Han började på dagis i augusti när han var 14 månader och många barn äter dåligt i början sägs det. Hoppas bara det rättar till sig! Han säger heller aldrig till att han är hungrig utan man får se till att han äter nåt var fjärde timme ungefär. Han kan peka på fruktskålen om han vill ha banan men inget annat... 

• BrödernaBus

Då borde hon ju ha vant sig vid att äta på dagis också... Är hon pigg och leker för övrigt eller märker ni att hon inte orkar nåt för att hon inte äter?
    Vad säger BVC? Tänkte att du kanske kan få nåt bra råd om inte annat. 

• BrödernaBus

Ja det är underligt! Man tycker ju att dem borde bli hungriga när dem leker och håller i gång om dagarna men icke. Ändå tror jag att dem får i sig det dem behöver även om vi tycker dem äter på tok för lite mat.

Svar på tråden HJÄLP, mitt barn äter inte!