Inlägg från: marthinalarsson |Visa alla inlägg
  • marthinalarsson

HJÄLP, mitt barn äter inte!

Jag har en dotter på 19 månader som inte vill äta, hon har alltid ätit dåligt och jag har tvingat till mig olika prover från bvc men hon har inga allergier eller så. Hon äter nästan ingenting verken hemma eller på dagis!! Ska oxå lägga till att hon ligger under i sin viktkurva men växer bra på längden. Nu är jag trött på alla dessa j*vla middagar som oftast bara ge mig ångest när hon ätit en sked mat och sen inte vill ha mer! Det ända hon oftast brukar få i sig är en hel flaska välling på kvällen men under dagarna äter hon knappt ingenting (utan överdrift)!! Hur får man sitt barn intresserad av mat och min största fråga är, blir mitt barn aldrig hungrig??????

• Svar på tråden HJÄLP, mitt barn äter inte!
  • marthinalarsson

Tack för ditt svar, min dotter äter kanske 100 ml välling på morgonen ibland inte ens det, till luch äter hon en sked mat, middag äter hon oxå bara någon sked mat och sen välling på kvällen. Hon äter inte mer än så och har aldrig gjort.......
    Ibland på dagis när hon varit där en hel dag har hon enbart ätit en halv smörgås och sen inget mer.....då har hon ju ändå varit där från halv sju till fyra..... 

• marthinalarsson

hon har gått på dagis sen hon va 13 månader och nu är blir hon 20 mån i mån faktiskt......Hon vill ju inte ens ha yoggi eller något. Hon ratar allt!! Har nu även provat att inte ge henne något alls mellan måltiderna (kanske i en månad eller så) men hon äter inte bättre för det!!

• marthinalarsson

Jo hon är en pigg och glad tjej, på bvc säger dom att jag inte ska oroa mig men dock förstår jag inte varför hon inte vill äta! På dagis tycker dom det är konstigt att hon äter så lite som hon gör! Men jag får ingen respons från något håll alla säger bara till mig hela tiden att det finns inga barn i sverige som svälter sig själva!! Fast det hjälper inte mig, jag vill ju att hon i alla fall ska äta lite vid varje måltid, nu fick hon lunch efter hon sovit middag men hon åt bara en liten svamp skiva =( och har inte ätit sen i morse!!

• marthinalarsson

hon bajsar oftast en till två ggr per dag så det är de inget fel på och kissar gör hon oxå, hon är inte sjuk mer än vanligt! Så jag vet inte vad det kan vara!

Svar på tråden HJÄLP, mitt barn äter inte!