Inlägg från: Marmacita |Visa alla inlägg
  • Marmacita

När kan nyfödda barn andas själv

mina som födda v29 hade cpapp tills för 4-6veckor sen men några som jag känner osm fick sina barn v 33-34 hde sin abra 2-4dygn i cipappen o 1vecka senare var de tom ur värmebädded så väldigt olika det där....

• Marmacita

alltså den tiden jag låg på neo så märkte jag att bebsiar som komit v 33-36 låg allt mellan några dagar till 2veckor...om ni har hemsjukvård kan ni ju åka hem med sonden o det gör neotiden enormt mycket kortare

• Marmacita
    Marmacita skrev 2011-11-04 10:33:35 följande:
    mina som födda v29 hade cpapp tills för 4-6veckor sen men några som jag känner osm fick sina barn v 33-34 hde sin abra 2-4dygn i cipappen o 1vecka senare var de tom ur värmebädded så väldigt olika det där....
    förlåt det där var ju bara svamlöig text ser jag :-P   de var ca 6-8v tills de blev utan cpapperna alltså
  • Marmacita
    MiScHoOo skrev 2011-11-04 22:38:00 följande:
    tack snälla, hur mår ditt barn idag?

de mår bra    en har "bara" ett hjhärtfel men det så pass litet att de knappt bryr sig liksom men det visset vi om redan i graviditeten så inget oväntat.  Drog ut sonden idag på ettan som haft den längst...de tyckte det kunde vara dags då de v 41+1 idag
Svar på tråden När kan nyfödda barn andas själv