• MariaJ

3 missfall sen i juni 2011, någon annan som varit med om detta???

Hej! 

Jag har varit med om precis detta förutom att jag fick mitt första i maj. Det första var tidigt, i vecka . Det andra var ett misstänkt utomkvedeshavandeskap. Och det s senaste blev konstaterat idag i v.7 men graviditeten hade avstannat mycket tidigare. Det gör så ont i hjärtat!!  Jag ska också be om en utredning. Har en jättebra gynekolog så jag tror inte att det kommer att bli några problem att få det.

Jag hoppas att det kommer att lösa sig för oss båda. 

• MariaJ

Hej Josefinolin! 

Tråkigt att höra men det känns ändå skönt att man inte är ensam med denna förtvivlan. Jag påbörjade min cytotecbehandling  för att framkalla missfall i lördags och nu försöker jag komma på fötter både psykiskt och fysiskt. Jag blödde mycket första dagen med klumpar  men i söndags och idag har jag bara blött ytterst lite. Jag hoppas innerligt att allt vill komma ut. Jag vill nämligen inte bli skrapad en gång till. HUr har det varit för dig? Mina har också varit tidiga i vecka 5-6.

Jag tänkte ringa min gyn och be om utredning nu i veckan men samtidigt är jag så orolig för att det ska vara något fel på någon av  oss som inte går att lösa.

• MariaJ

Chris01: Visst känns det konstigt att få reda på att man inte har en levande graviditet när man inte har haft varken blödningar eller ont. Så var det för mig med denna gång och jag kände som du mycket gravsymptom. Jag känner mig lurad av min egen kropp! Jag trodde också att det skulle gå vägen denna gång, tredje gången gillt. Men nu är man en av de ynka 1% som får upprepade missfall. 

Nu verkar blödningen vara på sluttampen och i morgon ska jag till min gyn för kontroll. Min sambo ska också med för att prata om utredning. Jag hoppas att vi kan komma igång redan i morgon.  

Tack Bullmama för tipsen. Det är bra att vara påläst innan man träffar läkare. Månag verkar ha en tendens att negligera andra behandlingsformer. 

• MariaJ

Ps. Chris01 jag undrar varför de inte ger dig cytotec för att sätta igång missfallet? Det går ju alltid att testa innan skrapning. Men du kanske är för långt gången?

Svar på tråden 3 missfall sen i juni 2011, någon annan som varit med om detta???