• Josefinolin

3 missfall sen i juni 2011, någon annan som varit med om detta???

Jag fick mitt tredje mf den 13 okt. De tidigare var i januari och juni i år. Alla var tidiga i v 5-6.

Senaste gången fick jag åka in till gynakuten, och när jag var där så lovade läkaren att han skulle skicka en remiss för utredning. Undrar bara hur lång tid det tar innan den kommer...

Försökte även ringa till Sophiahemmets fertilitetsklinik idag. Telefontid mellan 9-9.45. Det tutade upptaget hela tiden, känns ju helt lönlöst om man inte ens kan komma fram till dem.

Just nu känns allt bara så hopplöst.

• Josefinolin

Hej Maria J, Österbotten och övriga.
    Ja, det är faktistk väldigt skönt att höra att man inte är ensam.
    Det är fruktansvärt jobbigt att hantera. Nr1 o 2 var inte alls så jobbiga som detta.

Jag hoppas o tror att mina blödningar äntligen slutat. Jag fick komma tillbaka in till gyn för ytterligare en kontroll där de tyckte att allt såg bra ut och att jag bara skulle vänta tills allt ville komma ut. Men sen så såg de att hcg nivån hade stigit, vilket ju inte är bra (tecken på utomkveds). Så de skrev faktiskt in mig men jag fick åka hem på "permission" över natten. Dagen efter så fick jag göra ytterligare en undersökning med 2st läkare. Då så såg läkare nr 2 att det satt vävnad som hade agerat som en propp. De lyckades plocka bort den, med lite pill och stora hostningar från mig ( vilket var lite skumt).

Nu har jag fått en tid hos Victoriakliniken vid Medborgarplatsen strax innan jul. Är det någon som vet hur de är?
    Det var iaf en kvinnlig läkare och det har man ju inte blivit bortskämd med direkt! Flört
    Sen i fredags fick jag en tid hos Sophiahemmet i februari. (Mannlig läkare) De svarade på ett mail jag skickat innan jag fick tiden vid Medis.
    Nu pratar vi lite hemma om hur vi ska göra, vilket ställe ska man välja!?! Sophiahemmet är väl mer välkänt, men där dröjer det ju längre och är svårare att få tider hos.

Jag är väldigt rädd för att det ska vara något fel som gör denna resa ännu längre/omöjlig. Samt att tänk om det var något "bagatellartat" som har gjort att man haft ett år från helvetet i onödan. 

Mycket tankar och väntan, det är väl vår lott antar jag...Rynkar på näsan

Svar på tråden 3 missfall sen i juni 2011, någon annan som varit med om detta???