Kämparvidare skrev 2012-01-05 21:53:39 följande:
Hej!
Jag är 24 och min kille 29 och är inhet fel på oss heller, så jävla frustrerande!!!! Vi fick reda på igår att vi ska få en remiss till IVF vilket jag är både glad och ledsen för. Men vet inte rikitgt hur lång väntetiden är men är säkert någon månad. Hoppas ni åxå får reda på om ni får ställa er i kö snart? Har du ätit pergotime eller något likande?
Vi står som sagt i kö nu och har blivit lovade att få komma på ett första samtal inom tre månader (en månad har nu gått så inom två nu), men sen vet jag inte om vi kommer få börja direkt då eller om vi får vänta igen på att starta själva behandlingen. Jag har inte fått någon behandling, de är SÅ övertygade om att ingenting är fel. De har faktiskt inte ens velat ta blodprover för att kolla så att jag har ägglossning eftersom allt tyder på att jag har det. Jag kan väl förstå det fast samtidigt känns det lite konstigt att inte kolla upp en sån grej...
Gaaaa skrev 2012-01-13 16:20:36 följande:
Jag säger det igen tjejer kolla upp erat TSH värde (sköldkörteln)
Ni som hållit på länge eller fått missfall, tvinga till er levaxin och sänk erat värde och försök igen.
Alla kliniker kan inte detta, men det är en stoooor anledning till att många inte blir gravida.
Nu till min lilla klaga grej.
Jo gissa vem som ville ha barn först i vårt kompisgäng.... Gissa vilket par som är sist nu.
Alla har barn eller är gravida inga problem i huvudtaget.
Själv 4 IVF och ett frysförsök ett missfall, endometriosbehandling 6 mån.
Satan vem ska jag umgås med nu????
Ska man börja skaffa sig kompisar i 20 års åldern nu själv nyss fyllt 37...
Nästa fredag blir det utplock försök nr 5 och detta med levaxin för första ggn, jag har sänkt mitt TSH rätt mycket!!
Jag känner så mycket igen mig! Har också alltid velat ha barn tidigt, helst först av alla kompisar av någon anledning. Än så länge är det inte jättemånga av mina närmaste som har fått men jag vågar inte ens säga att vi försöker för jag är så himla rädd att de ska bli stressade och börja försöka och lyckas på en gång. För då vips står man ju där och alla kompisar har fått men inte man själv! Hemska tanke!