• Natinati

Är det fler än jag som känner sig som en bitterfi..a ibland?

Herregud jagkänner precis som du!
    Min situation med åldern är omvänd, min sambo är några år äldre än mig och jag känner mig verkligen som en looser när jag inte kan bli gravid! Jag är ju 24 år gammal! det är ju nu det ska vara "enkelt".
    Alla får barn hit odit, oplanerade, utan att lyfta ett finger, utan någon som helst beymmer. Min bästa kompis är inne på barn nr 2. Jag vet att jag låter som värsta bitterfi***n men jag kan inte bara går runt o tänka på "det kommer när det kommer"! NE det gör det ju tydlign inte!!
    Jag förväntar mig inte att mina vänner som har barn ska förstå och dom försöker verkligen ge mig råd och stödjer mig och jag älskar dom för det. Men nu har jag kommit till en punkt att jag orkar inte lyssna mer. jag vill inte gå ut o träffa någon för att höra "Hej, hur mår du? Hur går det med barnplanerna?" aaaaahh! "jo tack det går skit!".

Det har inte tagit på förhållandet än! (puh) Jag har pratat mycket med min sambo om detta o förklarat vad jag känner och nu är det tid nog för mig att ta en paus från allt. Vihar köp biljetter till sydamerika o e borta i 2 månader på en låååång välbehövd semester där vi kan slappna av o inte behöva tänka på alltdetta nu!

Jag tror att det är exakt vad jag behöver o jag bara lääängtar till att få slappna av o må bra!
    så mitt tips är att åka bort o skämma bort dig själv! you deserve it!

• Natinati
    Lillafrökenfräken skrev 2011-11-21 16:03:06 följande:
    Min senaste graviditet (som slutade i MA) blev till på semestern Flört Så vem vet, du kanske kommer hem med ett litet pyre Skrattande
    Jo jag har fått några råd och det är många som har sagt att jag kanske bara stressar upp mig för mycket och att jag skulle behöva en semester. Så jooo jag har tänkt mycke på det :D men jag vill ju inte förväna mig något heller! Min tjejkompis försökte i 1½ år och bestämde sig för att ta semester o bara ta det lungt. hon kom hem gravid och fick en liten Nova som nu är 5 månader. :D
Svar på tråden Är det fler än jag som känner sig som en bitterfi..a ibland?