• Gaaaa

Är det fler än jag som känner sig som en bitterfi..a ibland?

Jag hatar gravidmagar, hade en på jobbet i veckan Grrrr.
    Hon vet ju inte min situation men kunde hon bli mer gravid??..
    Nu har nästa par som vi umgås med blivit gravida fast de talar inte om det ännu.
    Har gått ca 3 månader och det syns.
    Bekantskretsen bara krymper och krymper.
    Min man har inga som helst problem med att umgås med alla dessa gravida.
    Och han förstår mig inte alls. Har inte klarat det under 3 år nu (försökt i 5)
    Han tycker snarare att jag är löjlig, han är rätt söt ändå och kallar oss för sin familj

Men jag hatar gravidmagar!! Och alla dessa msk med sina barnvagnar...

• Gaaaa
    JAMC skrev 2011-11-17 20:24:13 följande:
    Å vad jag känner igen situationen! Jag klarar knappt heller av att umgås med bekanta som planerar/just blivit gravida/är höggravida/nyss fått bebis. Min man är helt oberörd och tycker bara det är roligt och han är lika optimistisk hela tiden oavsett hur dåliga våra odds är. Helt otroligt! Jag fattar inte hur det fungerar men jag är glad att han är sån för han lyfter upp mig då och inger en smula hopp. Nu har vi nyss satt in ett embryo och väntar på att få göra gravtest och han är ju helt säker på att det funkar nu och kan prata om barnvagnar och bilbarnstolar. Jag vill inte ens tänka tanken och är helt inställd på ett stort fett minus på testet för att inte bli helt förkrossad.
    Jag försöker att inte vara allt för negativ under väntans tider, för det känns också fel.
    Men satan vad världen rycks undan för en när mensen kommer.
    Min kommer alltid innan testdagen...
  • Gaaaa

Efter 2 år gick jag till psykologen som hör till IVF avdelningen.
    Hon rekomenderade att vi skulle hitta på något roligt.
    Jag berättade att min man friat och att vi var förlovade.
    Hon tyckte inte att vi skulle vänta med bröllopet tills vi var klara med barn försöket
    (tack gode gud) Utan att planering och tänka på annat var bra.
    Gifta blev vi ett helt underbart bröllop för 2,5 år sedan men fortfarande inga barn.
    När min endometrios var som värst och hoppet totalt bortblåst på barn gick jag tillbaka till henne
    i ca 6 månader och det var min livlina till världen. Det var så skönt att få höra varför man reagerade som man gjorde osv. Hon rekomenderade mig att sluta facebooka för det bara suger energi ur en, med alla bilder och beklaganden om illa mående osv.
    Det gjorde mig faktiskt bättre och jag har inget behov att kolla facebook längre alls.
    Det finns ju faktiskt telefon till dem man vill/orkar prata med...

• Gaaaa
    hippsomhapp skrev 2011-12-09 10:24:00 följande:
    Jag känner också igen mig i allt! Bitterhet, ilska, avundsjuka, sorg... Nu är min bästa vän gravid, det funkade på försök nr 2.
    Idag är en sån där fruktansvärt deppig dag då jag gråtit från det jag öppnade ögonen imorse och insåg att mensen kommit även denna månad.

Vi har prickat varenda ägglossning i 1,5 år och innan dess kört utan p-medel lika länge. Vi är unga, friska, har aldrig varit över- eller underviktiga, dricker inte, röker inte, äter sunt osv. VAD ska man göra???

Vi är precis klara med utredningen som inte visade något fel på någon av oss. Visst ska man vara glad för det men samtidigt så får man ju ingen hjälp då!! Nu sa läkaren att han skulle skiva en remiss så skulle hon som har hand om kötiderna bestämma OM vi skulle få stå i IVF-kö. Vaddå OM? Om inte då? Ska vi inte få nån hjälp då?
    Någon som vet hur länge man kan få vänta på IVF om man är ung (27) och det inte är något fel på någon av oss?

Hur ska man orka???
    Vill bara säga att 27 är inte såååå ungt!!
    3 månader är maxtiden på kön till IVF och de kan inte näka dig att komma med.
    Jag har ju hållit på i 5 år totalt och ändå inte lyckats ännu så jag säger bara stå på er om de börjar krångla.  En vacker dag så är det försent!!
    Min mens är också på väg    Hade hoppats lite för mig själv att det skulle funka "normalt" för oss nu när jag äter levaxin mot sköldkörteln. men sån tur har man allså inte..
  • Gaaaa
    hippsomhapp skrev 2011-12-15 11:12:27 följande:
    Nä jag tycker inte heller att 27 är så ungt, särskilt inte som man har försökt i tre år! Men på läkarna låter det som att vi är sååå unga och sååå friska att det helt säkert kommer gå av sig självt. Varför gör det inte det då??? Klart de som har uppenbara problem ska få hjälp men jag tycker att vi också uppenbart har problem när vi försökt så länge och det inte funkar, trots att det tydligen inte är något fysiskt fel på någon av oss.

Men är det 3 månader max väntetid i alla län? Jag tycker man läser om folk som fått vänta uppemot 2 år!?
    När kan man förvänta sig att få svar på när man får börja med IVF om remissen skickades för en vecka sedan?
    Bara man får ett datum så tror jag livet kommer kännas lite lättare. Om det inte ligger alltför långt fram i tiden dvs...
    Ring dem och fråga om ca en månad. Alla ställen har ju stängt över jul och nyår..
  • Gaaaa

Jag säger det igen tjejer kolla upp erat TSH värde (sköldkörteln)
    Ni som hållit på länge eller fått missfall, tvinga till er levaxin och sänk erat värde och försök igen.
    Alla kliniker kan inte detta, men det är en stoooor anledning till att många inte blir gravida.

Nu till min lilla klaga grej.
    Jo gissa vem som ville ha barn först i vårt kompisgäng.... Gissa vilket par som är sist nu.
    Alla har barn eller är gravida inga problem i huvudtaget.
    Själv 4 IVF och ett frysförsök ett missfall, endometriosbehandling 6 mån.

Satan vem ska jag umgås med nu????
    Ska man börja skaffa sig kompisar i 20 års åldern nu själv nyss fyllt 37...

Nästa fredag blir det utplock försök nr 5 och detta med levaxin för första ggn, jag har sänkt mitt TSH rätt mycket!!

• Gaaaa

Jag var inte så noga med att vara först utan jag var 32 åe vi hade varit tillsammans i måååånga år. Så vi kände att det var dags.
    Vi talade inte heller om det för någon till att börja med, men det var inte hållbart. För efter vårt bröllop så var alla på mig och indrade om det inte var dags snart. och jag mådde jätte dåligt av frågorna och att ljuga. Tillslut blev svaret vad f-n tror du?? Efter alla dessa år att vi inte försökt??!!
    Kanske inte det bästa att säga, men gud vad skönt det var

Nu är problemet att när vänninorna ska berätta för mig så börjar de grina. För att de vet att vi är inne på vårt 6 år nu...

Ni har ju i alla fall inte den biologiska klockan dunkandes i öronen som vi har

• Gaaaa

För mig handlar det inte vem det är mest synd om.
    Alla mår dåligt på sina sätt.

Problemet för oss "äldre" är att vi inte får även om vi vill försöka vid en viss ålder.

Tro mig att min bebis klocka har slagit väldigt länge även längre än vi försökt. Men det är rätt själviskt att lura sambon till en graviditet när han vill vänta...
    Så tro mig det är inte så valfritt för oss heller!!!!!!!!!!

Det finns olika klockor som tickar!!

Jag rekomenderar alla som vågar prata med mig om mina problem att vänta inte man vet aldrig vad som händer...

• Gaaaa

Jag blev faktiskt mest besviken av vad ni skrev.
    Förlåt med det kändes inte så igenom tänkt det ni skrev... Alla har inte lyckan att träffa sin partner i tidig ålder.
    Och som i mitt fall så är vi lika gamla och det tog min man längre tid att komma till denna länktan.

Nu har vi kämpat i ca 5-6 år (vem räknar) är 37 nu och denna ålders stressen tilltar.

• Gaaaa

Jahaaa. Då ska kompisen har barn nr 2 då.. Första är bara 7 mån gammal..

Och tänk att man MÅSTE ringa till jobbet och tala om det också

• Gaaaa

Av mina 12 fina äggblåsor så fick vi ut 4 embryon...... 4:a....
    De ringde dagen efter och talade om att 1 blivit befruktat som det ska. 1 Satans jävla skit!!
    Vi har haft en fruktansvärd helg skulle detta lilla ägg överleva eller skulle det inte bli något denna ggn??
    Hos oss ringer de alltid mellan 10-12 om det inte blir någon återföring och dessa 2 timmarna på jobbet var fruktansvärda. Tur att man har bra arbetskamrater!!
    Nu hade mitt lilla guldägg klarat sig och såg väldigt fint ut så nu är jag ruvare på 1 dagen

• Gaaaa

Va det inte ett gemensamt med andra och ett med sin partner där de tar prover osv??

• Gaaaa

Jag vet vad du menar jag har 3 vänninor som är gravida nu. Och alla mina vänninor har barn eller är gravida...

• Gaaaa

Till råga på allt så började jag blöda lite lite igår under min ruvning ivf

• Gaaaa

Vi berättade tillslut, jag var så trött på alla frågor om barn. Och tillslut så behövde jag fler att prata med än familj och min man.

• Gaaaa

Jaaa det är skönt att spotta ur sig det!!!

Mitt 7 försök ivf misslyckades SAAATANS JÄVLAAA SKIIIIIT!!!!
    När är det min tur?? Aldrig??

• Gaaaa

Min lillebror fick barn precis när vi började med utredningen. Tösa är nu fyllda 5 år!!
    Älskar verkligen mina 2 brorsbarn, men gud vad det kan svida. Särskilt nu efter ett tidigt MF i helgen

Svar på tråden Är det fler än jag som känner sig som en bitterfi..a ibland?