• tattoedbeauty

Är det fler än jag som känner sig som en bitterfi..a ibland?

Jo, nog känns det deppigt ibland, särskilt nu när alla verkar vara inne på graviditet nummer 2. Känns som det blir en tung höst det här.

• tattoedbeauty

Ringde en rekommenderad person på gynmottagningen, eftersom vi försökt i ett och ett halv år nu efter att jag fått missfall två gånger. Människan ville inte sätta upp oss på sin lista för den är så lång! Först när jag fått misssfall för tredje gången så får vi hjälp.

Hon sa att vi ska försöka lite till. Suck. Jag känner ju att tiden rinner iväg, jag är ju redan 30 år.

• tattoedbeauty
    Gaaaa skrev 2012-01-13 16:20:36 följande:
    Jag säger det igen tjejer kolla upp erat TSH värde (sköldkörteln)
    Ni som hållit på länge eller fått missfall, tvinga till er levaxin och sänk erat värde och försök igen.
    Alla kliniker kan inte detta, men det är en stoooor anledning till att många inte blir gravida.

Nu till min lilla klaga grej.
    Jo gissa vem som ville ha barn först i vårt kompisgäng.... Gissa vilket par som är sist nu.
    Alla har barn eller är gravida inga problem i huvudtaget.
    Själv 4 IVF och ett frysförsök ett missfall, endometriosbehandling 6 mån.

Satan vem ska jag umgås med nu????
    Ska man börja skaffa sig kompisar i 20 års åldern nu själv nyss fyllt 37...

Nästa fredag blir det utplock försök nr 5 och detta med levaxin för första ggn, jag har sänkt mitt TSH rätt mycket!!
    Har nu skrivit upp detta om TSH, det ska jag ta upp när jag ringer människan på kvinnokliniken igen! Jag menar, om det är detta som är felet så spelar det väl ingen roll hur mycket man försöker!!!
  • tattoedbeauty

Så fick jag tredje mf då, som det tog två år att bli gravid för. Suck. 

Jag håller med om att man får så dumma frågor, och sen får man höra "ni borde resa bort, då ska ni se att ni lyckas". Idioter! 

Svar på tråden Är det fler än jag som känner sig som en bitterfi..a ibland?