Inlägg från: Sanna Ryan |Visa alla inlägg
  • Sanna Ryan

Frankrike förbjuder vegetarisk mat i skolan

Den allsmäktige skrev 2011-10-26 12:57:50 följande:
    Jag undrar vad Frankrike pysslar med egentligen. Förbjuda vego mat och slöja? Hmpf!
    Magnus Petersson skrev 2011-10-26 12:58:34 följande:
    Jag håller med Frankrike till 100%, det håller på att bli det Europa som jag är van vid, funderar på att flytta dit där
    Fast... Vet du ens vad du är van med då? 
    Jag antar att du syftar på att utlänningar drar med sig sina seder hit till Europa? Slöja kan även svenskar ha - Det finns många helsvenska kvinnor som tycker det är snyggt och använder sig av slöja eller palestinasjal.

Att förbjuda vegetarisk mat är helt idiotiskt. Vissa människor TÅL INTE kött. Vad ska dom äta då??  
    Ung och gravid - BF maj -12
  • Sanna Ryan
    Magnus Petersson skrev 2011-10-26 13:41:06 följande:
    Men det är ju fortfarande bra då det gör stora hinder för vegetariska föräldrar att tvinga sin kost i skolan för sina barn, samt att det inte får vara vegansk mat, till skillnad från Sverige där allt ska vara tillåtet hela tiden
    Föräldrarna kan inte tvinga sina barn. Det är ju i slutändan ändå barnen som väljer om dom vill äta det eller inte. 
    Men jag tycker väldigt synd om de stackars föräldrarna som INTE vill ge sitt barn vegetarisk mat men som måste göra det för att barnet är allergisk mot kött. Och jag tycker väldigt synd om barnet som inte tål kött som enligt lag måste äta kött och må dåligt flera dagar efteråt eftersom det inte ska finnas några vegetarianer i Frankrikes skolor.
    Ung och gravid - BF maj -12
Svar på tråden Frankrike förbjuder vegetarisk mat i skolan