Inlägg från: Janice01 |Visa alla inlägg
  • Janice01

Frankrike förbjuder vegetarisk mat i skolan

Va bra! Barnen kommer orka med dagarna mycket bättre!

• Janice01
    Sven Erik Johansson skrev 2011-11-22 19:47:44 följande:
    Det tror jag icke man kan säga om man jämför med en väl sammansatt vegetarisk kost.
    Det finns inga belägg för det du säger! Allsidig kost med delar från ALLA delar i kostcirkeln är det absolut bästa för barn som växer!
  • Janice01
    sirisdotter skrev 2011-11-23 09:59:35 följande:
    Beror på vilken källa man förlitar sig på.

Japp! Antingen neutrala läkare eller att lita blint på sutonoma vegansidor. Samma skit föresten som har medlemmar som mordhotar folk mm.
  • Janice01
    Sven Erik Johansson skrev 2011-11-23 11:15:32 följande:
    Finn det inte? Jag är själv vego och jag har då ork. Dessutom kan man få även tex så kallat högvärdigt protein från vissa vegetabilier. Däremot måste man veta lite om näringslära för sammansättning av optimal vegetarisk kost.
    Ett  barn behöver fortfarande mat från alla delar av kostcirkeln, det behövs extra mycket när de växer. Sedan tycker jag att det är jävligt egoistiskt att tvinga på sina barn en livsstil, låt dom äta allt som små och sedan själva välja vad dom skall äta!
  • Janice01

Vore bra för det stackarna som inte får i sej alla ämnen som hjärnan behöver kunde få samma förutsättningar i Sverieg!

• Janice01
    trettioplus skrev 2012-01-24 12:24:39 följande:
    Varför sprider du felaktig information?

Den är INTE felaktig! Hörde själv en professor "inom hjärnor" betätta att det finns delar av hjärnan som behöver fettsyror från kött och fisk som inte finns som ersättning idag.
  • Janice01
    trettioplus skrev 2012-01-24 17:14:54 följande:
    Det är inte det minsta kontroversiellt att vara vegetarian. Miljoner och åter miljoner människor på vår jord är det.
    Endast outbildade människor tror att vegetarisk kost är lika med torftig.

Om du har läst på din historia så vet du:
    Det var först när människan började äta av kött som deras hjärna utveckades så att den blev den ledare för jorden i stället för att springa omkring som ett ociviliserat odjur.....
  • Janice01
    sirisdotter skrev 2012-01-26 11:03:05 följande:
    Skäms ! -verkligen inte.   Men stämingen i tråden är hätsk,  bland annat du är mindre smidig i tråden.
    Det tycker jag inte, tycker du är en fegis som inte vågar stå för dina åsikter.
Svar på tråden Frankrike förbjuder vegetarisk mat i skolan