Magnus Petersson skrev 2011-10-26 12:47:26 följande:
Hoppas detta införs i Sverige också!
www.vegan.nu/viewtopic.php?t=2211
theinformedvegan.com/post/11772630558/france-...
Jag är så jävla arg på föräldrar som förbjuder sina barn att äta kött i skolan efter att ha läst den här tråden:
www.familjeliv.se/Forum-4-121/m56759688.html
Eftersom Frankrike precis som Sverige är ett EU-land så hoppas jag att denna lagen införs här också såsmåningom
Arguing that animal products are part of a balanced diet, the French government has ruled that every public and private school in the nation must serve meat and/or dairy with every meal. No longer will students be given the option of eating vegetarian or vegan meals at school and students who wish to avoid animal products will be forced to bring their lunches from home.
Vansinne av den franska regeringen tycker jag om det skulle b li så att alla vegoalteranativ försvann!! En rätt samamnsatt vegetarisk kost ser jag inga fel med och är själv vegetarian. DÄREMOT finns det naturligtvis exempel på för näringsfattig vegetarisk mat om den sätts samman utan relevanta kunskaper i näringslära.
Om jag hade barn skulle jag låta dem välja kost i skolan om olika alternativ finns MEN ATT TA BORT VEGETARISKT ALTERNATIV anser jag vara en FELAKTIG VÄG ATT GÅ.
Fast när jag läser närmare ser jag att det verkar oklart hurvida laktovegetariskt är ok eller inte.
Mindre animalisk konsumtion skulle vaa en viktig miljö- o resursfråga i världen anser jag. Djurindustrin bidrar till bla mycket utsläp av växthusgaser o bidrar till klimatförändringar som bidragit i sin tur tiill den stora svältkatastrofen på Afrikas Horn. Nu kommer större torrperioder , inte som förr vart tionde år, utan betydligt tätare.
Aninaliekonsumtion bidrart till hjärt-kärlsjukdomar och cancersjukdomar och slitage på njurar os osv.
En grupp amerikaner som tillfångatagits av kommunistsidan (och jag hatar i o för skig kommunismen)
i Vietnamkriget var efter ett antal år i mycket bättre fysisk form än sina kamrater som var kvar i "hamburger-miljön" hos amerikanerna. Japaner som flyttar till USA får efter någon generation lika mycket tjocktarmscancer som amerikanerna. Prostatatacancer tycks gynnas av ett högt proteinintag och njurar slits.
Jag älskar själv djur och vill undvika att föda upp djur för att bli mat. Det kärleksfullaste gentemot djur är också att inte föda upp, slakta o äta dem. Kycklingens liv är ofta "FÖDAS; GÖDAS; DÖDAS" på 5 veckor.
JAg vill INTE TVINGA någon bli vegetarian som jag själv men DÄREMOT gläds jag åt ju fler som blir det.
Jag är INTE VÄNSTER och jag är INTE NEW AGE om ni tror det. Jag är höger precis som franska regeringen och andligt sett är jag kristen TROTS att de flesta kristna tycks äta djur och trots att många kristna tycker ungefär som franska regeringen.