Inlägg från: k girl |Visa alla inlägg
  • k girl

Är något fel på min dotter?

Dig känner jag ju igen. Jag är glad att få höra någonting om hur det går för er, även om det är tråkigt att höra att din dotter fortfarande är försenad i sin utveckling. 

Hur är din dotter i förståelsen när du pratar med henne? Kan hon följa instruktioner, t ex gå och slänga blöjan, hämta skorna eller bollen?   

• k girl
    LillaEllan skrev 2011-11-10 21:39:12 följande:
    låter exakt som min dotter! hon var liak stor som din vid födseln , var lugn och nöjd. hon gick inte förrän hon var 19 månader och kröp vid 11månader. jag tröstade mej med att hon fokuserar på något annat så som tal. NEJ... hon är också 2 nu och säger inte många ord.

jag är dock inte orolig utan då tror jag att de skulle sagt nåt på dagis och likn.
    Jag tror inte att det är nåt fel på någon av våra döttrar.

Min son var rena motsatsen och gick runt möbler vid 7 månader och helt vid 8,5 månad. jag föredrar hel klart att vara lite senare  dels för att dom slår sig jätte mycke när man går så tidigt dom är inte riktigt redo och det är rätt jobbigt att börja jagandet redan då
    Njut av din dotter snart babblar hon sönder öronen på dig  
    Fast du, med handen på hjärtat, om du läser TS trådstart igen, hur mycket känner du igen din dotter? Du ser ingen skillnad på att krypa vid 19 månaders ålder och att krypa vid 11 till exempel? Min son är två år också och säger inte många ord, men hans språkförståelse är vad man kan förvänta sig vid den åldern, det är ju inte TS lilltjej? Jag har ett par kompisar som var jätteoroliga för sin son, de fick alltid höra att det var "normalt" från BVC:s håll. Vid sju års ålder fick han diagnosen autism efter att hans föräldrar kämpat ihjäl sig för att få hjälp. Ha är en i många avseenden normalfungerande liten kille, men i andra avseenden behöver han stöd och hjälp. Tänk om han hade fått det stödet tidigare, så mycket hans - och hans föräldrars - tillvaro hade underlättats!

Jag tycker att det är rätt tydligt att det är någonting som är fel, därmed inte sagt vad som är fel och huruvida det går att göra någonting åt det eller ej. Jag tycker att det är skitbra att TS har tagit itu med det och att hon äntligen tycks få gehör.
Svar på tråden Är något fel på min dotter?