Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Vad kul, lycka till! Jag har gått hos både dagmamma och på dagis och tyckte båda var lika bra typ. Gillade fröknarna/dagmamman och hade kompisar på båda ställena.

Jag börjar jobba klockan ett. Är nervös! Ska sminka mig och fixa håret och göra en matlåda, sen åka och jobba. Känns jätteknäppt fast bra. Trodde inte jag skulle få ett jobb så snabbt!

• Momalicious

Jag var tvungen att smaka lite på Elliots penicillin igår. Inte konstigt att han blir ledsen, det smakar gott först men eftersmaken är äääääcklig. Så igår gav jag honom några russin efteråt för att han skulle få bort smaken.

Nu ska jag jobba, tjingeling!

• Momalicious

Första dagen på jobbet var toppen. Först fick jag sitta med ett par timmar när min chef ringde samtal och lyssna med på samtalen. Fick lite "manus" så att jag hade om jag skulle tappa bort mig eller nåt. Sen har jag ringt samtal! Sååå kul! Fick beröm av huvudkontoret att jag bokade två kunder min första dag. Är så glad, chefen känns inte som en chef utan som en kompis och tjejen som jobbar där är jättetrevlig och go. Hon är gravid i v 25 så jag slipper visst inte undan att se gravid jämt är så glad, hoppas jag får fast anställning. nu ska jag sooooova!

• Momalicious

Skönt att han är frisk! Det är Elliot med. Han är sitt vanliga glada jag igen och det är sååå skönt! Penicillinet tog slut igår så nu slipper han det också.

• Momalicious

Gud, jag älskar verkligen mitt jobb, det är så trevligt. Jättegoa kollegor, roliga arbetsuppgifter, bra tider. Nöjd!

• Momalicious

Här har det varit tyst sen i torsdags ju! :O
    Vi ska ha melodifestivalmys med entrecote, pommes, sparris och vitlökssmör nu. Till efterätt blir det chokladdoppade jordgubbar. Lyxigt! :)

• Momalicious

Hur går det för era barn som börjat fsk/dagmamma? Här går det verkligen jättebra. Förra veckan så sprang Elliot in och började leka direkt 2 av 3 dagar. En dag blev han lite ledsen men inte mycket och det gick över innan jag hunnit gå :)

• Momalicious

Ja det är trist när det är så dött :/ idag är det utbildningsdag på Elliots dagis så det är stängt. Kommer bli en låååång dag eftersom han vaknade 6. Hinner inte vila innan jobbet heller och är hemma 21.30. Blä. Dessutom verkar han bli förkyld så måste eventuellt vabba imorgon. Nu längtar jag efter helg!

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !