Inlägg från: April barn |Visa alla inlägg
  • April barn

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

LokesMammi skrev 2011-11-11 12:38:19 följande:
    Vilken duktig kille! Loke dyker med huvudet ner först! =)
    Haha mindre bra Tungan ute

Nej nu ska jag och marcus gå ut och hitta på något, han börjar tycka att mamma är riiktigt tråkig framför datorn Drömmer
    Marcus 8 December 2010 ♥ 3 560g & 55cm kärlek ღ
  • April barn

Åh vad jag är arg idag!
    Idag skulle vi flyttat in i vår nya 3a, vi har bärt och fixat hela veckan och ställt i ordning därinne och idag tog vi dit de sista sakerna så det var klart, sist skulle vi koppla i diskmaskinen, vad hittar vi inte då massor med svartmögel under hela diskbänken som spridit ut sig under hela köksgolvet samt rummet bredvid, vi misstänker  även yttligare spridning. Sen har ju hyresvärlden avstängd telefon så vi fick googla honom och ringa hans son som hjälper oss få kontakt med han!! Och idag stängde de av elen, internet och allt i vår gamla lägenhet så vi har provosoriskt fått åka till min mamma för att sova och imorgon ska vi börja flytta tillbaka de viktigaste sakerna igen, men jag har ingen aning om vart vi ska bo medans de river upp lägenheten! Faan att han aldrig kan besiktiga lägenheterna ordentligt!! Gråter

• April barn

Kul att du ville komma tillbaka igen moma Glad

• April barn

3 barns mamma84 skrev 2011-11-12 20:27:34 följande:

Jobbigt.
    Varför kan dom inte kolla hela lägenheten innan man ska låta folk flytta in .
    *Suck*
    Hoppas dom får det gjort så det inte tar så lång tid bara.   

Han är jättedålig och tittar inte enster lägenheterna innan man flyttar in, förra gången fick vi storstäda hela lägenheten i massa äckel som de innan lämnat efter sig..... Ja men så stora mögelskador tar ganska lång tid att fixa....
    LokesMammi skrev 2011-11-12 20:46:41 följande:
    Men fy fan va surt! Dom ska kompencera (heter det så?) er med ett boende tills renoveringen är klar eftersom de har fuskat!
    Verkligen, han skulle komma imorgon så ska vi prata med han då. Varken jag eller sambon är på så bra humör nu så jag hoppas verkligen inte han krånglar nu! Vi ska även säga att vi vill ha dit en besiktningsman för att kolla hela lägenheten.. Vår lägenhet står ju tom eftersom vi flyttade ut helt idag men el och allt är ju avstängt :/
  • April barn

Haha ja hon verkar inte speciellt klok........

• April barn

Åh det händer något bra denna helg i alla fall. Idag fick jag ett plus så i mitten av juli ska Marcus blir storebror Skrattande

Haha jag tror barnen här blivit lite smittade, igår sprang min minsta lillasyster på snart två år runt och skrek ekologisk och var jätteglad haha Skrattande 

• April barn

Mysmamma70 skrev 2011-11-13 06:29:52 följande:
    Vad tråkigt april, hoppas ni kan bo kvar i gamla lgh så länge, elen går ju snabbt att koppla på igen.

Ja vi kommer nog få göra det, känns så jädrans surt bara att flytta alla möbler och saker fram och tillbaka igen :(
    ludicrous skrev 2011-11-13 06:53:10 följande:
    April Barn - jag hade blivit vansinnig!! Fy så jobbigt!
    Vi hade också jättemkt problem när vi köpte vårat hus. Människan hade inte städat, det fanns mat kvar i kylen, värmepumpen hade gått sönder (februari 2010... Minns ni den vintern..? Kul utan värme..)
    Det var en jävla massa bråk :(
    Man tappar liksom hela känslan av en härlig flytt :(

Nu går Emil, massor :) sötgrisen! Han har även börjat med ett ljud som skär i öronen, inte poppis här hemma..

Nu är det snart dags att göra frukost, fira sambon o sen åker han iväg till Norrköping för att träna o jag börjar jobba halv fem.

Börjar ångra att jag tog detta jobbet (hemtjänst) det är så mycket krångel o ingen ordning alls!!
    Åh fy, ja det kan verkligen inte vara roligt att vara utan värme då :O Fy i vår gamla lägenhet hade de inte heller städat de hade inte ens drage fram damsugaren och tagit bort dammet lixom :S och hyresvärlden hade naturligtvis inte kollat innan... Ja visst gör man tyckte det var så himla mysigt när vi fått upp allt klart och Marcus lekrum var så himla mysigt också ska vi få riva bort allt igen... Jaja vi får försöka vara positiva ..

Vad kul Marcus har också börjat gå mer och mer nu, han går alltid tills han ramlar nu, igår gick han över hela vardagsrummet ca 15 steg :D Skrikljud ja det är absolut inte poppis här heller....

• April barn
    Mysmamma70 skrev 2011-11-13 10:04:01 följande:
    Åh, grattis till plusset!!!
    Tack så mycket Skrattande
  • April barn

Tack så mycket alla Skrattande
    Haha jag ska ju också utbilda mig till bm men har heller inte börjat än, men vi har sagt att eftersom sambon tjänar ganska bra så skaffar vi de tre barnen vi vill ha nu också hoppar jag på utbildningen utan avbrott sen Glad

Gud vad skönt att få sova hela natten, vi håller just nu på att försöka få Marcus att sluta äta på natten, han är ju så otroligt envis och stönig så efter snart en vecka går det sakta men säkert frammot. Inatt vaknade han faktiskt bara och var arg en gång så det blir bättre iaf snart hoppas vi han sover hela natten :)    

• April barn
    Stronza simpatica skrev 2011-11-13 11:41:29 följande:
    GRATTIS April barn:))! Nu börjar nästan hela tråden bli på smällen;)!!

Haha ja det är väldigt många här som får syskon tätt :) Men du ligger ganska långt före va när hade du bf?
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !