Inlägg från: toksnippa |Visa alla inlägg
  • toksnippa

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

LillSnurr82 skrev 2011-12-27 13:20:15 följande:
    Dum fråga kanske, men ni med ivf barn, får man inte typ bestämma själva när barnen ska bli till?
    Nej kan jag inte påstå att vi får. Man strävar efter att bli med barn, det är inte så "bara" då det är behandlingar innan och ibland även efter insättningen. Sedan är det ju bara och hoppas att det lyckats, eller köra på nästa omgång igen. Tror inte många IVF:are hoppar över försök bara för att "bestämma" när ev. barn ska komma, vi vill nog alla ha barn - oavsett när det nu sker.

Mileon var dock beräknad i Januari, vi hade inte en tanke när vi skulle få barn när vi satt i karusellen med ivf. Då vi försökt så många gånger utan resultat.. För oss kvittar det helt och hållet när vi får ev. nästa barn, men förstår även att det är tråkigt för de barn som fyller sent - jag gör det själv. Men vi är väl egoistiska och försöker få barn även om BF blir mot slutet av året - vi har inga garantier att lyckas då det är så låga odds. Vi skulle få så otroligt få chanser om man skulle tänka så då klinikerna stänger sommartid dessutom.
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    LillSnurr82 skrev 2011-12-28 19:48:59 följande:
    Toksnippa: ok förstår, fråga som sagt mest för nyfikenhetens skull och har ingen aning om hur sånt funkar! Så klart att när man väl är där och säkert kämpat länge med att få barn att man struntar i när barnet kommer, bara det kommer typ!

Tänkte mest när man börjar med det, om det är läkarna eller vilka det nu är som hjälper en, som bestämmer när man ska starta, eller får man själv bestämma när man är redo?
    Tycker det är bra att det finns sådan hjälp att få i alla fall!
    Vi fick besked om att vi fick starta närsom efter det visade sig att maken var steril och jag hade en defekt äggledare, så naturligt tror jag de flesta ivf:are kör på så fort dem får möjlighet till det. De flesta har väntat många år, så då känns månader extra evighetslånga.

Nu med syskonförsök så får man såklart bestämma närsom man vill börja, bara man betalar för sig. Vi körde igång nu i höstas men fick ett MA och haft problematik efter detta. Så kör igång nu till nästa år igen. Vi är mer än redo för fler barn, bara hoppas man har tur igen.

Aprilbarn, jag blir så ledsen för er skull! Nyligen gått igenom det själv så jag vet vad du går igenom. Finns om du vill bollplanka. Kram på dig och hoppas skrapningen går bra, här måste man försöka med medicinsk behandling först därefter skrapning.
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    Lillsnurr, så jobbigt när det är så.. styrkekram till dig!

Moma, det lät verkligen inte dumt! Min make vägrar åka någonstans ensam med Mileon, han känner sig så osäker själv med lilleman - trots att M är världens snällaste när man åker hemifrån. Så det är sällan man får sådan egentid bara sådär rätt upp och ner om jag nu inte ber om det.
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    April barn, inte lätt o hålla reda på alla - tror jag bara skrev något kort om det här i tråden efter första vul:et att Mileon inte skulle bli storebror ändå. Hoppas de går bra idag, skönt och få det överstökat - här blev det en lång process där allt inte kom ut, fick två vändor med piller och fick sedan vätska i livmodern pga behandlingarna.

Jenni78: men så jobbigt med sådan förkylning för lilla Vanja! Hoppas hon kryar på sig fort!

2 barns mamma: skönt med nyare bil!

Här håller vi nog på o bli sjuka igen, maken har varit krasslig från och till, Mileon börjar snora igen och jag känner av hals och huvud. Rätt skönt ändå att vi inte planerat något med någon/några inför nyår - få vara hemma och skrota runt istället - ser jag fram emot!
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Jag tog en intensivkurs, fixade halkbanan och teorin fort - uppkörningen kuggade jag mig på då jag var så nervös och mest satt och skakade. Flyttade i samma veva och bytte körskola, körde 2 lektioner och blev uppskriven på uppkörning därefter - var mest min självkänsla vad de gällde att köra bil som fått sig en törn efter jag kuggat mig. Andra uppkörningen gick som en dans och behövde bara köra 10 minuter, fick dem svåraste uppgifterna men det gick bra.

Är så tacksam att jag aldrig gav upp, är en frihet i sig att ha körkort! Detta är för över 10 år sedan, helt sjukt hur fort tiden går

Gott nytt år på er!

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Mileon somnade 19.30 och vaknade 08.30, vaknade inte ens till av alla raketer och bomber. Vi bor på landet, 7 km från en stad, men ändå dånade det nå helt otroligt. Dem började redan skjuta precis när jag fått lilleman o somna sedan var det lite då och då under kvällen och eskalerade nå kopiöst vid nyårslaget. Just då låg jag o maken i sängen och lyssnade och förundrades hur mycket pengar de måste smällt upp de hushåll som sköt fyrverkerier.

Var nog första året jag börjar med att storstäda huset redan vid 9, har nog inte varit vaken vid 9 ens något år - kanske som mindre då Livet blir bra annorlunda som mamma. Skönt o ha det rent o fint efter jul o nyårsfirande.

Vi har plockat undan julen med nu. Skönt!

Nu hoppas vi på ett bra år!

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Har ett riktigt gnällmonster, jisses - babblar han inte så gnäller han, verkar frustrerad. Öronen hinner nog trilla av på mig innan detta går över.

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Läskigt Jenni78... jag hoppas det uppdagas.... och att det ordnar sig med dagisplats, har ni inte hört efter när ni inte fått någon info?

Mileon älskar också att nypas just nu, och bits emellanåt på mig och pappan. Han lyssnar inte för fem öre heller så jag brukar till slut ta avstånd från honom för att markera att det inte är okej. Brukar kunna avledas.

♥ Mileon 3/12-10 ♥
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !