Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Jenni78 skrev 2011-11-10 21:18:12 följande:
    Hej Suzzy! Vi går ju på samma öppna fsk! Tyckte jag kände igen dig (kollade bilderna i profilen). Hoppas du får i dig lunch imorgon iaf! Ska ni skola in Loke på förskola? Vi har ställt oss i kö på Malmaberg i första hand, men vet inte var vi får plats.
    JAmen du! Vanja! Hmm....nu måste jag tänka. Var ju en unge som hette så på ÖF! *tänk tänk*
    11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj! <3
  • LokesMammi

Jomen jo! Barbros dotter o barnbarn! Skrattande
    Nu kom jag på att det stod Jenni på din tröja! =)
    Vanja som kryper o har sig o står helt själv! =)

• LokesMammi
    Jenni78 skrev 2011-11-10 21:38:15 följande:
    Japp! Mormors stjärna! Skrattande

Hade för mig att du bodde här omkring också gluttade jag i din profil. Ha! Busted! Glad 
    *skakar hand* hej, trevligt o råkas! =)
    Tusan, kunde inte gömma mig för dig! =) Vart var det ni hade flyttat?
    Jenni78 skrev 2011-11-10 21:41:24 följande:
    Ha! Är det västeråsiskt? Jag är ju infödd v-åsare så det är ju självklart för mig iaf! Skrattande
    Ja, här i v-ås så bor man ett område. I eskilstuna där jag kommer från så bor man I ett område! hehe
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-11-10 22:16:10 följande:
    Bjuder på ett gött skratt jag skrattade så tårarna spytar från ögonen och inte änns sambon kunde sluta skratta
    Så NU vet jag varför man ska ha hund
    Hur man ger en katt ett piller 

1: Lyft upp katten och håll den i ditt armveck så som ett spädbarn. Placera höger hands pekfinger och tumme på var sin sida om kattens mun och tryck försiktigt så munnen öppnas. Låt pillret rulla in i munnen  
    2: tag upp pillret från golvet och hämta katten bakom soffan. Upprepa sedan punkt
    1.  
    3: hämta tillbaka katten från sovrummet och släng det blöta pillret ...  ...
    4: tag fram ett nytt piller, håll katten i vänster arm med ett hårt grepp om baktassarna. Tvinga upp käken och tryck in pillret längst bak i munnen. Håll igen munnen och räkna till tio  
    5: ta upp pillret från akvariet och ta ner katten från bokhyllan. Ropa på din sambo  
    6: ställ dig på knä och håll fast katten hårt i både fram och bakben. Be din sambo hålla fast huvudet , kör in en linjal i munnen och låt pillret glida längs linjalen samtidigt som du gnider kattens hals för att stimulera sväljreflexen  
    7: ta ner katten från gardinstången, res upp cd-stället och glöm inte att laga gardinstången senare.  
    8: lägg pillret i ett sugrör , tvinga upp munnen och blås in pillret  
    9: drick ett glas vatten för att få bort den vidriga smaken och kontrollera att det inte är skadligt för människor. Plåstra om sambon och torka blodet från mattan  
    10: stoppa katten i ett köksskåp och stäng så att endast huvudet sticker ut. tvinga upp munnen med en sked och skjut in pillret med ett gummiband  
    11: sätt upp köksluckan med skruvmejsel. Ring din husläkare och fråga när du senast fick din stelkramsspruta. Släng din nerblodade t- shirt  
    12: be din sambo köra dig till akuten. Sitt still när de syr dina fingrar med tolv stygn och plocka ut resten av pillret ur ditt högra öga. Åk till en möbelaffär på hem vägen och komplettera lite.  
    13: ring djurens vänner och be dom hämta katten. Köp sedan en hund  

Hur man ger en hund ett piller  
    1: vira in pillret i en skiva bacon och akta fingrarna
    Jag ser inget, maskara i ögonen!
    Haha! Den var skitbra!
  • LokesMammi
    Jenni78 skrev 2011-11-10 22:35:41 följande:
    Stentorpet bor vi PÅ! Skrattande Hm... vilka slutsatser kan man dra av detta? Att E-tunare känner sig mer instängda som i en hage som bor I ett område? *restas* Eller att V-åsare ser världen i ett fågelperspektiv? Skrattande Något att grunna på kudden. Zzzz...
    Jag tycker att man omöjligt kan bo PÅ ett område. Man bor ju i ett område! =)Hur kan man bo på som? =) Ne, ni säger fel här i stan! =)
    mamma smurfen skrev 2011-11-11 08:35:14 följande:

Min vecka har vart kantad av tråkiga besked...

Dels är har ju några här fått tråkiga besked ang mf,

Sedan fick jag i tisdags höra att en av tjejerna på jobbet som var beräknad att föda i slutet av förra månaden, hon gick över tiden ganska mycket, och skulle börja gå på överburenhets kontrol, tror hon var i v40+11...

Hennes bebis dog i magenGråter, hade de satt igång henne, så hade hennes bebis klarat sig, sååå hemsk och onödigt....

Och igår brättade min lillebror att en av våra kusiner( vi är ganska nära) har fått beskedet att deras bebis är "skadad", hon är i v16-18 någonting, så dom har efter mycket funderingar valt att avbryta graviditeten.

Det var deras första graviditet, och jag kan bara hoppas att de vågar sig på att försöka igen.

Men fy va tråkigt!
    En barndomskompis o hans tjej skulle ha bebis i december. Förra månaden fick hon föda ut sin döda bebis! Inte riktigt samma sak, men lika sorligt!
    Så ledsamt när barn dör eller blir skadade!
  • LokesMammi

I natt blir mitt Hjärta 10 månader!

Vi har beställt inbjudningskort till 1års kalaset! Med bilder på honom! Har beställt 25st o kommer alla så blir det över 50 personer! *phu*

• LokesMammi

Jag jobbar delad tur på söndag, tror inte jag gör ngt! Köper skraplott i sånt fall. Det fick jag av sambon på mors dag!

• LokesMammi
    April barn skrev 2011-11-11 11:58:36 följande:
    Så här mysiga är vi idag (jäsp på G Flört)

Mysigt!
    Va mkt hår! *mys* bara det! =)
  • LokesMammi
    Jenni78 skrev 2011-11-11 12:09:14 följande:
    hihi... Men vi bor i alla fall PÅ jordklotet. Det kan vi väl vara överens om? ;)
    Gör vi? =)
     hehe
    Ja, vi bor inte i....lite varmt där! =)
    April barn skrev 2011-11-11 12:15:35 följande:
    Jaa jag älskar att dra fingrarna genom hans rufs Skrattande

Haha han är jättego och kryper runt i soffan och lägger sig i massa olika "mys-ställningar" Glad

Har era något hår på huvudet då? Har en bekant med barn i samma ålder och hon är fortfarande flintis hehe ganska sött Tungan ute Marcus hade ju jättemycket hår redan när han föddes Glad
    Loke hade mkt hår när han föddes, sen fick han skorv o tappa allt hår. Men nu har han hår igen! =)
  • LokesMammi
    Jenni78 skrev 2011-11-11 12:21:52 följande:

Bjuder på en bild jag också. Vi provade nya sockor igår.

Där tycker jag att hon påminner om Barbro! Men du är inte alls lik barbro! =) hehe
    Söt tjejen!
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !