Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !
Nä klart man kan bli arg ibland, vem blir inte det liksom? Särskilt när man inte fått sova, då är iaf jag jättekänslig :)
Nä klart man kan bli arg ibland, vem blir inte det liksom? Särskilt när man inte fått sova, då är iaf jag jättekänslig :)
Tycker dessutom 2barnsmamma är den som minst ska uttala sig i ämnet.
Jag har lagt till dig Maria, Magda heter jag!
Nu är jag i skolan och har varit här några timmar. Kan inte riktigt fatta att jag börjat än. Men det är väl för att det inte är en riktig dag idag gissar jag :)
Vi har också en vilding, dock har han inte lärt sig klättra än men det är väl en tidsfråga. Nya favoriten är att springa överallt, att jag inte dör varje gång. Är så rädd att han ska slå sig mycket.
Idag var det Elliots första dag på dagis. De hade bara varit där i 1,5 timme idag. Sambon fick sovmorgon till 8.45 den korven :p de skulle vara på dagis kl 9 så han fick skynda sig och väcka Elliot haha. Jag som gick upp 05.30 är avis!
Nu har jag slutat så nu blir det att åka hem. Ska stanna och handla lite också.
Tycker också Elliot känns så stor. Inte alls en bebis längre. Bebisdragen försvinner mer och mer. Nu är han en "toddler", i brist på svenskt passande ord.
Aprilbarn: usch vad jobbigt! Hoppas du får svar på vad det är. Jag har tyckt både när jag fick diagnosen astma och när jag diagnosticerade mig själv med laktosintolerans att det var såå skönt, för även om det är tråkigt att det är nåt fel så är det så skönt att slippa oroa sig för att det är nåt farligt osv.
Alltså jag är så glad! Ska bli så himla, himla kul att få komma igång och utbilda sig! Att få rutiner! Det var nog en sak jag tyckte var jobbigast med att vara mammaledig, att inte ha det där "jag går upp den tiden, gör mig iordning, åker iväg, osv osv". Jag mår mycket bättre av rutiner.
Imorgon har vi introduktion av första kursen som heter "vårdandets fundament och vetenskapsteori
1". Verkar vara en rätt tråkig kurs men är ändå peppad till tusen!
Haha jag längtar redan efter barnmorskeutbildningen. Men dit har jag en bit kvar. Är ju svårt att komma in så man får nog räkna med att jobba som ssk några år mer än det där första "kravåret". Men det gör mig inget, vill gärna testa olika saker. Kanske jobba på en vc och ha typ kontorstider. :)
Ja tycker det är trist att det är sån otroligt lång väg att bli BM. I många länder blir man ju BM direkt men går en längre utbildning på 3-4 år. Men men, vill man så kan man
Vad ska du söka på högskolan? Mitt tips är att göra högskoleprovet om du inte gjort det. Då har du ju chansen i två olika urvalsgrupper och ökar chansen att komma in. Sen får du se det positivt, kommer du inte in till hösten är det bara några få månader till januari och det är alltid lättare att komma in på våren (förutom kanske läkarprogrammet, men där är det ju alltid svårt haha)