Inlägg från: toksnippa |Visa alla inlägg
  • toksnippa

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Tack fina tjejer! Det värmer mitt i allt Hjärta

Till Mileon i present har vi köpt ett aktivitetsbord, bollar i olika storlekar, ett litet marsvin som kör runt, ett plocktorn av ringar som man kan stapla, två böcker i serien han verkligen gillar att "läsa" med oss och ett pussel med stora knoppar så det är lätt att plocka med. Känns som det räcker då han kommer bli överröst ändå av alla andra. Sedan är det jul med och det är också avklarat (Bobbycar med släp, två filmer, och någon klossmodul med massa småpyssel på från fisher price). Skönt o ha det gjort, tycker det är svårt att köpa i den här åldern när dem börjar överge bebisleksakerna

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    Jenni78: jag hoppas det går bra hos veterinären idag!!

På skötbordet är det stundtals väldigt bråkigt, så försöker avleda med någon grej eller leksak - annars blir det helt hopplöst när han bestämt sig att resa/vända sig alt. gräva efter blöjan...

Farsdag firas så smått här, lite uppvaktning blir det. Mileon har målat sin första teckning med fingerfärg igår, något pappan inte vet något om - den teckningen ska Mileon ge honom. Sedan har jag/vi gjort en namnbricka med silverkedja, där det står Mileons namn och födelsedatum o tid. Han kan även byta till läderrem och ha den runt handleden också.

Och pappans favoritmat och efterrätt bjuds det på till middagen Så ingenting egentligen "köpt" utan gjort med omtanke o kärlek. Annars är jag inte så förtjust i sådana jippon. Men då det är pappans första farsdag så gör vi så här. Hädanefter blir det bara  god mat och förmodligen teckningar och "pynt" som Mileon gör till pappan
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Vi träffades också via internet, IRC - ett chatprogram. Har varit ett par i 11 år nu, men lärde känna varandra för 13 år sedan. Så vi var vänner i två år innan det sa klick, ingen av oss hade väl egentligen den tanken att bli ett par - ha ha!

Så tråkigt lillsnurr med hästen din, det är inte roligt alls...

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Mileon har somnat 19.15 o sovit till 09.00 två dagar i rad, trött av att få nya tänder tror jag

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Mileon sover 1-2 pass beroende på hur dagen är. Sover kring 1-2½ timme sammanlagt under dagen - vanligast mellan 1-2 timmar totalt. Ibland står han sig på att bara sova ett pass, andra gånger är han så trött redan vid halv 5 så då tvingar jag han och sova 20-30 minuter, mer än så får han inte sova för då är det hopplöst och få han i säng i rätt tid

Här är maxtaket för förskola 2100:-/mån, då är det för två barn - tredje barnet avgiftsfritt. Har ingen aning om blöjor ingår, har inte kollat upp det. Mat får dem ju såklart.

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Blöjor ingår inte i våran kommun på förskolorna läste jag mig till, då vet man det!

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    Angelique, jag hoppas det inte är alltför dåliga besked!

Mileon kan inte gå heller för egen maskin, han knatar gärna med gåvagn och gåbil men själv är han för feg. Sedan har han ett litet fel just nu med höger ben som vrider sig utställt, förmodligen något som kommer växa bort men som gör det nog lite svårare att få balans och sådär. Är ostabil i bålen också, vi går hos sjukgymnast. Så han ligger lite efter sina jämngamla
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Vi köpte också i strl 21, ser ju jättestort ut - men känner man efter så är det inte så stort - och sedan sockor i vid behov så är det rätt bra ändå. Är väl vi som inte är vana och se skor på våra små. Med overallen på så ser det naturligt ut iallafall.

Här blir det kalas 3 december, då får Mileon en egen mini-tårta som han själv får leka/äta och så blir det en stor tårta till oss vuxna och större barn. Har beställt tårtoblat med eget tryck, valde en härlig bild på en skrattande gladfis och så fixade vi till bilden med bakgrund och stjärnor. Är spännande på resultatet Så blir det bullar, kakor och sådant med.

Det blir den närmsta släkten, vi funderade på ett "barnkalas" med men tror det är mer vi vuxna som har utbyte utav det just nu. Så det får vänta tills han blir något år till

♥ Mileon 3/12-10 ♥
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !