Inlägg från: toksnippa |Visa alla inlägg
  • toksnippa

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Lillsnurr: så bra, jag missade verkligen helt! Så gott med lite julmackor, mums! Hoppas ni får de mysigt!

Lilleman har 21 på sina Viking Goretex, evig kamp att få på dock - så jag är inte så nöjd då han verkar ha rätt breda fossingar och kängorna går inte riktigt att vidga mer. Ska spana på ett par Kavat istället, de verkar bredare.

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Mileon sover 19-19.30 till 08-08.30, och ett dagspass på ca 30-90 minuter.

Grattis till Luciabarnen idag!! {#emotions_dlg.flower}

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Här försöker vi vara ute varje dag, dock har det regnat mycket här - det och kyla är ingen hit, så då stannar vi inne, det och snöstorm Idag var vi ute och åkte pulka på gräsmattan, runt, runt, runt. Det finns lite snö kvar så det funkar fortfarande.

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    Jenni78 skrev 2011-12-13 16:26:11 följande:
    Åh, här ser vi gräsmattan. :( Och nya pulkan står i hallen och väntar. Vill ha snö! 
    Förstår det! Vi hann med en liten tur när första snön kom, sedan blev det ju barmark igen. Men det är minusgrader nattetid så än har vi liiiite snö kvar.
    Hoppas ni snart får lite snö igen så ni får använda pulkan ni också
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Kram Ludi!!

Här har vi haft helveteskväll, natt och morgon! Är en mycket trött och grinig mamma idag, maken sover genom allt - förstår inte hur han kan? Hade redan knappt någon ork kvar när jag själv skulle lägga mig, så när lilleman körde igång igen så fick han hänga med in i vår säng där han oftast sover bättre när det är struligt. Någon timmes sömn innan han kör igång igen, gnissel, illvrål, böööööl. Ingenting dög förstås utom att låta han ligga på mage och jag har en handflata i svanken och masserar, runt, runt, runt. Kramp i armen, pausar, och lilleman kör igång - om han inte lyckats somnat, så sover (ellr jag försöker somna om) vi några minuter - så kör vi igång. Riktig orolig natt med andra ord, till slut körde jag i en armbåge på maken så han fick ta över att massera. Hade behövt massage jag med!

Hade önskat mig en lugn dag men icke, vi får besök mot kvällen och har en del att göra innan dess. Ska även hinna en sväng till det blågula varuhuset för att köpa lite förvaringsbackar till lillemans rum - han har mängder med leksaker. Sen slog det mig att han har det dubbla även på nedervåningen utspritt i backar i alla rum också. Vart kom alla leksaker ifrån? Och snart är det julafton med, hå hå ja ja!!

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Mileon kryper ännu, allt har sin tid - tycker det går fort ändå! Var är min lilla bebis?? Barn ska ju utforska mat, in med händer och stoppa in och ut, smeta runt. Blir ledsen att läsa arga reaktioner, de är nyfikna varelser och vill upptäcka allt! Barnen måste ju få lite fria händer och äta på egen hand också. Stödmata på sidan av istället för att enbart mata själv.

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Aprilbarn, kram till dig. Gick nyligen igenom detsamma som dig. Ändå är det inte klart för min del, fått konstig vätska i livmodern efter det medicinska missfallet. Får fortfarande positivt trots inga synliga rester eller så. Kroppen spökar. MA o missfall kan vilken kvinna som helst få, har ingen betydelse. Fostret var inte friskt helt enkelt.

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Firar jul i fyra dagar på raken, varav de två första blir här hemma, så det är mycket att göra. Klapparna klara, granen ska vi klä ikväll bl.a. Så det är mer i matväg, duka osv. Känner mig tack o lov inte stressad. Förra året sov Mileon sig igenom hela julafton, inget han gör i år Farligt att missa saker Hinner nog inte in mer, så GOD JUL på ER!

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Mileon är tillverkad december 2009, men sattes inte tillbaka förrän 19 april 2010. IVF barn han med, en liten fryslort som legat i frysen i några månader dessutom

♥ Mileon 3/12-10 ♥
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !