Inlägg från: April barn |Visa alla inlägg
  • April barn

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

April barn skrev 2011-10-28 17:46:34 följande:
    Det är inte svamp? Det kan ge jätteröd och irriterad rumpa.
    Jag skulle använda tygblöjor inga inga våtservetter alls utan bara vatten på när du byter, men ring vc eller bvc och fråga om det kan vara svamp.
    Och som de andra sagt olja och zink salva, vi har köpt weledas olja och zinksalava den är helt naturlig och med ringblomma som är lugnande och läkande på hunden det kanske du kan prova 2 barns?
    Marcus 8 December 2010 ♥ 3 560g & 55cm kärlek ღ
  • April barn
    3 barns mamma84 skrev 2011-10-28 19:31:57 följande:
    Hur ser svamp ut då ??
    Rumpisen är bara röd.

Och får ringa vår hämska käring till bvc då :-/ men det blir på måndag .
    Får ta fram tygblöjorna med och ha dom ett tag o se hur rumpan mår .     
    Svårt att beskriva exakt hur det ser ut men det blir väldigt rött och de kan få ont, är väldigt likt extremt röda rumpor. Haha är hon hemsk ;) men hon är den enda som kan kolla om han har svamp med en odling förmodligen :)
  • April barn
    3 barns mamma84 skrev 2011-10-28 19:56:28 följande:
    Hon är en ragata !!
    Okej om jag inte går till läkaren då men han är ännu värre han är en cykelsmed !!! 
    Då tycker jag absolut du ska gå till bvc på måndag hur hemsk hon än är så kan hon utreda och hjällpa han om det är svamp så han slipper ha ont. Men tills dess är det bra att lufta mycket, bara tvätta med vatten och ta tygblöjorna. Sen smörja med zinksalva :) hoppas han blir bättre.
  • April barn

Vi har inte heller skötbordet i badrummen med har en skål med vatten som vi blöter lapparna med på skötbordet, funkar superbra Glad ska vi bort så finns det i stort sett alltid rinnande vatten att få tag på om man inte ska ut i skogen men då går det att lägga lapparna i en låda med vatten i så vi har skippat färdiga våtservetter helt Glad

• April barn

Marcus gillar inte heller sitt skötbord men det är så smidigt att byta där, känns krångligt att byta bajsblöjan på golvet :) Men vi har bara använt up&go sen har var ett halvår tycker de sitter mycket skönare :)

• April barn

Marcus har inte heller problem med röd rumpa men vi använder bara vatten ändå, det känns mycket bättre :)

Angelique, nej vi smörjer bara med zinksalva när han är röd i rumpan (mycket sällan) annars har vi bara på olja varje kväll när nattblöjan åker på Glad

• April barn

Vi duschar också Marcus max 2-3 ggr veckan och har aldrig använt tvål eller schampo till han förstår inte riktigt varför man ska ha det till små barn de luktar inte precis svett och har fett hår Tungan ute När han var mindre så badade vi han i balja och hade i några droppar olja men nu så duschar han bara och då blir det bara rent vatten Glad Använder heller ingen lotion eller liknande bättre att ha lite olja på i duschen om de är torra Glad

• April barn
    Momalicious skrev 2011-10-29 19:39:17 följande:
    Angående Halloween. Måste få ur mig detta. Igår kom en LITEN tjej, max 5 år, utklädd och knackade på 22.30 (!). Vi skulle precis lägga oss. Vem släpper ut en så liten ensam så sent?! Var min sambo som öppnade, annars hade jag frågat var hon bodde.
    Hmm låter inte så vettigt tycker jag heller :/
    Lycka till förresten :)
  • April barn
    thegoddess skrev 2011-10-29 21:15:08 följande:
    Usch vad jobbigt. Är det nån mer som inte mått illa? Jag mådde inte illa nånting. Enda jag hade var trötthet och fogarna. Och det eviga kissandet på nätterna
    Min första grav som slutade i ma kräktes jag varje dag, men med Marcus mådde jag inte illa en enda gång haha Skrattande enda "komplikationen" var att jag hade foglossning ca 2 veckor mellan vecka 30-32, jag äälskade att vara gravid och längtar så efter att få en sån där stor mage igen. Blev ju inte mindre längtan när vi var på kalas idag och en där som är beräknad nu i december Glad
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !