Inlägg från: April barn |Visa alla inlägg
  • April barn

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

AnnaCL skrev 2011-10-27 08:21:58 följande:
    Och här väntar vi med dagis lite. Jag ska vara hemma tills hon är 1,5 år och sedan ska maken vara hemma i 10 månader. Hon kommer då att vara cirka 2,5 år när hon börjar på dagis och då är det verkligen dags.
    Åh vad mysigt, vi hade också velat dela på det och vara hemma runt 1 år var men eftersom jag pluggar och sambon har jobb så går det inte Rynkar på näsan
    Marcus 8 December 2010 ♥ 3 560g & 55cm kärlek ღ
  • April barn
    3 barns mamma84 skrev 2011-10-27 10:55:08 följande:
    Elias skulle ha redan börjat när han var 10 månader gammal.
    men jag sa stopp till det och fick förlängd mammalediget till 2 mån till .
    Så nu kommer han att börja dagmamman 1 december .
    Då e han 1 år    
    Oj 10 mån det var verkligen tidigt ... Marcus kommer börja Januari 2013 då är han 2 år och 1 månad Glad
  • April barn
    Momalicious skrev 2011-10-27 12:55:37 följande:
    Är Euroshoppers blöjor bra? Köpte ett paket idag, kostade bara 30 (!) spänn för 50 blöjor så är det värdelöst kan man ju slänga det.
    Jag skulle inte använda dem med tanke på vad de har i blöjorna som ligger mot huden Obestämd Vi har beställt eco blöjor på nätet som inte alls var farligt dyra Tungan ute
  • April barn

Jag kan inte svar mer exakt vad som finns i mer än det vanliga som finns i de flesta blöjor i affären tex lotion, klorblekningsmedel, parfym ibland mfl. Men det är ju som med det mesta, billiga varor behöver inte genomgå hårda (dyra) kontroller om vad varan innehåller.
    Du kör naturligt vis på det som passar er, säger bara att jag inte skulle använda det Glad hälsa är viktigare än ekonomi för mig Tungan ute

• April barn

Nej direkt livsfarligt är det ju inte, men ohälsosamt är ju en annan sak. Finns hur mycket skadliga ämnen som helst bara i maten vi får köpa och äta i affären så blöjorna är inte sämre de Flört
    Jaja alla köper och använder det som passar dem bäst såklart Glad

• April barn

Nej nej smuts och djur tycker jag inte man ska noja över, men kemikalier och tillsatser är jag stenhård på. Men det är två helt olika saker tycker jag iaf Glad

• April barn

Nej alla gör ju olika, jag är jätteintresserad av ekologi och mat osv så jag har ju läst och "fördjupat" mig så himla mycket och när man är medveten är det svårt att inte bry sig längre Tomte

• April barn
    Karttikeya skrev 2011-10-27 21:42:06 följande:
    Hej på er. Hänger med här också ^^
    Kul Skrattande skriv in dina "uppgifter" så tänkte jag göra en uppdatering på ts sen så alla kan komma med (nästan iaf).

Tänkte höra med alla vad de tycker om det? Har sparat allas uppgifter på de som inte är med också tänkte jag vänta några dagar och se hur många som kommer med också gör jag en uppdatering så får det vara så sen, eller vad tycker ni? :)
  • April barn
    Mysmamma70 skrev 2011-10-28 10:10:56 följande:
    Hej, nu har jag hittat hit

Cornelia är född 20/12, 3885 g och 51 cm, född i 39+1. Vi bor i Skåne.

Ska läsa ikapp ikväll
    Vilken tid föddes hon och vad var hattmåttet? Glad
  • April barn
    3 barns mamma84 skrev 2011-10-28 13:17:53 följande:
    Fungerar inte sen har vi haft potatismjöl och salvor och puder men rumpan blir bara röd och spruken och han gråter varje gång.
    Sen har vi operfymerade torkservetter och torklappar och till o med tvättat hans rumpa för hand i diskhornet sen har vi billiga blöjor och vi har haft pampers o libero men det gör rumpan också röd som för dom andra 2 .. 
    Det är inte svamp? Det kan ge jätteröd och irriterad rumpa.
    Jag skulle använda tygblöjor inga inga våtservetter alls utan bara vatten på när du byter, men ring vc eller bvc och fråga om det kan vara svamp.
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !