Inlägg från: April barn |Visa alla inlägg
  • April barn

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

LillSnurr82 skrev 2012-02-12 12:25:18 följande:
    Nu har vi vart och kollat på en lägenhet, mitt i stan :) och jag är helt såld ! En 3:a på 97kvm hoppas vi får den.. Ser lovande ut då vi visst var bekanta med dem som bor där nu :D i så fall flyttar vi redan första helgen i mars:)

Nära både mitt jobb, Niklas jobb och mina föräldrar :) nära till gym och simhall.. Och Linköpings stolthet stångån :D
    Vad skönt att ni äntligen hittat något nu , håller tummarna Skrattande
    Karttikeya skrev 2012-02-12 12:43:53 följande:
    Pepp till er som ska köra lchf. Funkar jättefint för mig! Tränar minst 3 ggr i veckan och mår jättebra! Har gått ner 9 kg och 10 cm i midjan, färska mått från imorse =) Har kört 6 veckor i morgon! Helt sockerbegärsfri! -40 kg känns plötsligt mer uppnåeligt, det är vad jag ska gå ner innan jag får börja tänka på att bli gravid igen =)
    Vad duktig du är Skrattande, Martin har också provat lchf ett par gånger men han orkar inte hålla sig mer än någon vecka tyvärr Obestämd Några bra tips jag kan ge han för att få motivation? Glad
    MA v.17 -2009 ♥ Marcus 8 December 2010 - 3 560g & 55cm kärlek ღ MA v.9 -2011
  • April barn

Nej men fy vad jobbigt ludi, vet du om det är något som hänt kanske? Lider verkligen med dig måste vara fruktansvärt svårt och jobbigt Rynkar på näsan

• April barn

Ja blää vi har också kallhyra, hyran ligger på 4 350:- för 3a på 75 kvadrat sen tillkommer el på 1 000-2 500:- /månad beroende på sommar eller vinter. Fattar inte att de fortfarande har kvar det kassa systemet Rynkar på näsan Vi har iaf tvättmaskin och diskmaskin i lägenheten, också är den ganska fräch så vi lär bli kvar här tills vi ska köpa hus, om sådär 10-15 år. Jag avskyr att flytta och trivs faktiskt väldigt bra här. Hoppas bara de byter hyresvärld snart ......

• April barn
    LillSnurr82 skrev 2012-02-13 22:17:22 följande:
    Åååhh herre Gud vad jag stör mig på personer utan barn som yttrar sig om hur man ska uppfostra barn och hur många barn man ska ha och hur långt det ska vara imellan dem.. Suck! Har ni inga barn håll tyst! Jag/vi accepterar att ni inte har några barn eller inte vill ha några barn, acceptera då hur andra gör och väljer.... Så ville bara avreagera mig lite.. Haha.. Nu ska jag sova i morgon blir det skriva lägenhets kontrakt och sen busfabriken för första gången med Agnes sen hoppas jag att sambon vill bjuda oss på thai mat på stan :D
    Jag stör mig också grymt mycket på det, har en "bekant vän" här som snackade massa skit om oss typ när jag var gravid sist om hur dumma och korkade vi var som skulle ha barn så tätt och hon kunde inte förstååå att vi gjorde så .. Behöver jag tillägga att de har 5 år mellan sina.. Suck för folk som inte kan bry sig mer om sitt egna liv än andras...
  • April barn
    LillSnurr82 skrev 2012-02-14 17:46:07 följande:
    April barn: precis.. En på Facebook som satt och beklaga sig över att hennes kompis hade barn som var 1 år och en som var 3 år hon mena på att dom verka leva ett så trist liv som var såååå jobbigt.. Ja hon kanske ser det så men det tror jag verkligen inte dessa föräldrar gör, tror INGEN normal människa önskar bort sina val att bli förälder till sina barn! Usch, för personer som bara kan se världen ur sina egna ögon..
    Nej men precis, sen har jag sett många kommentarer här på FL att ALLA som får barn tätt har ett jobbigt liv och barnen får inte sina behov tillfredställda... Typ som om inte det var individuellt i varje familj... Vissa vill ha barnen tätt och vissa glest fattar inte varför man inte bara kan acceptera det. Jag ser bara en massa nackdelar med att ha långt mellan barnen men inte måste jag gå runt och gnälla på alla om dessa bara för det !!
  • April barn

Marcus är också mer gosig nu än förr :)
    Han brukar också somna i vår famn i soffan supermysigt, annars går vi och lägger oss tillsammans i vår säng så somnar han på en minut när han får nypa mig i pupparna och gosa haha Skrattande

• April barn

F*n vad jag är trött på att blöda nu Gråter har hållit på och småblött ända sedan skrapningen den 30e december! Känns som vi aldrig kommer få bli gravida igen, och på gyn tycker de bara att allt är såå normalt som alltid.. Hur länge ska det dröja egentligen Gråter

• April barn

Ja och när man är mitt uppe i det känns allt som en evighet Rynkar på näsan Jag tror och hoppas iaf att det var mensen som drog igång på riktigt idag, känns ganska bra så vi kan få försöka igen någon gång... Har provat att äta nattljusolja så kanske den hjälpe mensen på vägen Tungan ute

Vad duktigt du är, och alla här som tränar så flitigt Solig Jag skulle behöva röra lite bättre på mig för att få bort extra kilot på buken men det blir lixom aldrig av Flört

• April barn
    Mama Jessie skrev 2012-02-17 10:31:09 följande:
    Vad är nattljusolja? Kan rekommendera rosenrot också om du inte äter det. Jag fick regelbunden 28 dagars cykel direkt nästan, hade 30-40 dagars innan :)
    Oj det är liknande som omega 3 oljorna fast bara ren nattljus haha (svårt att förklara) den ska hjälpa till att få en normal hormonell balans i kroppen. Läst många som använt det och fått en bra menscykel och blivit gravida på en gång. Fast vi har ju inte svårt att BLI med barn bara min kropp som inte är i balans och kan behålla dem :/ Ja jag har också tänkt prova rosenrot men fick en sådan här burk av min mamma så jag får se om det funkar annars köper jag nog sådan också :)
    Känns lite småjobbigt ändå, om det är min första mensdag idag så får jag bf den 22 nov, 1½ vecka innan Marcus födelsedag :/ men men jaja de kommer när de kommer och jag är glad så länge vi får ett syskon Skrattande

Jobbigt att han blev sjuk :( hoppas han blir kry fort igen. Verkar vara ett riktigt helvetes virus som går nu, alla jag känner är sjuka och vi har varit dåliga en vecka nu men är iaf på bättringsvägen. Vi fick nästan åka in med Marcus i lördags för han fick svårt att andas Rynkar på näsan
  • April barn

Haha vilket långt inlägg det blev, skönt att du fick dra ut tanden nu, jag har också massa problem med en av mina hörntänder, får alltid inflammation i tandköttet precis under den :/ Ska till tandläkaren den 27 så får se vad de säger då :) Betala har jag fått börja göra för mig nu också haha Rynkar på näsanTungan ute

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !