Inlägg från: April barn |Visa alla inlägg
  • April barn

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Momalicious skrev 2012-02-03 16:23:18 följande:
    Åh halkbanan var sjukt kul! Hade lätt betalat för att få göra om det :D
    Skönt, då har du snart körkort då :)
    Ja verkligen, skitkul att få gasa runt på is när det är inhägnat
    LokesMammi skrev 2012-02-03 19:28:38 följande:
    Va billigt!
    Verkligen, hittade en liknande enplanshus som den du lade ut fast utan pool då för 1 miljon Flört
    MA v.17 -2009 ♥ Marcus 8 December 2010 - 3 560g & 55cm kärlek ღ MA v.9 -2011
  • April barn
    Momalicious skrev 2012-02-03 19:50:14 följande:
    Det är sjukt irriterande att lägga ett barn som klappar händerna, bygger koja under täcket och leker tittut haha. Men han håller på att få tand/tänder så det är därför.
  • April barn
    Grattis moma Skrattande

När Marcus haft en matvägrar period har vi gett han det han äter, äta måste han ju. Vet att han åt välling och torkad frukt så då fick det bli det :) Bara att fortsätta fösöka ge annat tills det funkar igen, man få försöka att inte se allt som en så stor grej. Bara han äter någon så spelar det väl ingen roll om det bara är välling och gröt Glad Du kan ju variera lite mellan olika grötar och välling. Vi kokar ju egen välling och gröt så det finns massa olika att göra, också har du på mycket fruktpuré Tungan ute

Vad tråkigt vincents Rynkar på näsan Hoppas det går bättre nästa gång, jag blöder fortfarande efter 5½ vecka! Gyn sa att det kunde vara kroppen som försöker få igång en mens eller ägglossning så jag hoppas det går fort! Eller om jag blivit gravid och det är därför jag blöder :/? Ska nog ringa så de får göra vul för att se att allt är ok....
  • April barn

Vad gör ni välling av suzzy? Kanske kan komma på några tips, har haft en väldigt allergisk lillasyster :)

• April barn
    LokesMammi skrev 2012-02-05 21:54:28 följande:
    Bovetemjöl med mjölkfri ersättning o majzena med ersättningen.
    Okej, jag kom på nu att det ändå inte är samma allergier, hon var extremt allergisk mot mjölkproteinet och andra saker men inte mjöl och så ... Vi kokar vällingen på havremjölk och rågmjöl iaf (vet inte om han kan äta det) men det finns ju både havremjölk, rismjölk och sojamjölk att variera emellan och lite olika mjöl sorter. Så det kanske blir lite variation iaf. Men han kommer nog ur denna perioden snart ska du se Glad
  • April barn
    3 barns mamma84 skrev 2012-02-05 21:19:41 följande:
    April: Hmm bättre och göra v-undersökning ..
    Kan vara mensen efterblödningar eller nid eller ägglossning ..
    Ja jag ska vänta några dagar till och se om det slutar, kommer knappt något nu. Annars ska jag ringa och boka tid i slutet av veckan. Hmm men alltså jag har mått illa i några dagar nu och haft molvärk nere i magen någon vecka, känns helt omöjligt att jag skulle vara gravid men får nog ta ett test imorgon bitti ändå...
  • April barn
    LokesMammi skrev 2012-02-05 22:16:50 följande:
    Nixpix! Allergi mot allt det! =)
    Vete, havre, råg (korn) mjölk, ägg o soja! hehe
    Ja, förhoppningsvis så gör han det! Tycker inte om o ge enbart välling. Gav lite fruktpure på kvällen. 2 av 5 skedar svalde han typ. Sen gav jag upp o han blev arg!
    Aha men även havremjölk och de? För de innehåller ju varken laktos eller mjölkprotein (kanske något annat han inte tål i dem) de är väldigt bra annars :) Ja det är inte lätt när de inte kan kommunicera själva, men det är bra att han äter något iaf :)
  • April barn

Idag har jag bokat uppkörning är såå lycklig nu Solig Teoriprov 21e och uppkörningsprov den 27e SkrattandeSkrattandeSkrattande

• April barn
    3 barns mamma84 skrev 2012-02-06 09:54:18 följande:
    Jag har värdens kännsligaste unge !!
    Han är jämt förskyld och han har blöj exem och får lätt exem på kroppen.
    Vi har varit hos läkaren med honom då han fick kräm från läkaren mot hans blöjexem och svamp nu är det okej men nu så har han fått exem på armarna och fötterna.
    Dom skadar inte honom så han gnäller inte alls och är alltid glad och lättsam pojke.
    Men varför han ??
    Ingen av dom andra haft detta.

Kan det vara att han  2 veckor innan ?
    Att kroppens imun inte är okej ?
    Jag misstänker faktist det .        
    Jag tror att massa krämer man får mest gör saken värre faktiskt... Försök komma på vad det kan vara. Har ni tvättmedel och sköljmedel (rena allergibomben)? Någon mat? Blöjsort kanske? ibland kan det bero på hemma miljön, och ibland av arv eller andra faktorer. Men det är värt att kolla över hur hemmamiljön ser ut om man har problem med exem osv. Att han är född två veckor innan BF har inget med det att göra eftersom ett barn anses fullgånget från vecka 37+0 Glad
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !