-
ja å de finns en rabbatkod på 20% 43141 ska man uppge tydligen (fick mail om det igår kväll)Momalicious skrev 2011-10-28 13:13:48 följande:Oh kappahl har öppnat en webshop! Litet tips!
-
3 barns mamma84 skrev 2011-10-28 13:17:53 följande:Fungerar inte sen har vi haft potatismjöl och salvor och puder men rumpan blir bara röd och spruken och han gråter varje gång.
Sen har vi operfymerade torkservetter och torklappar och till o med tvättat hans rumpa för hand i diskhornet sen har vi billiga blöjor och vi har haft pampers o libero men det gör rumpan också röd som för dom andra 2 ..Pröva att först smörja med mjukgörande salva som får "dra in" i huden, sedan när rumpan känns torr, så på med zinksalva och lufta massor.
Använder du dig av potatismjöl/puder så torkar det ut huden, som då spricker, så smörj med vanlig hudlotion eller olja, låt torka in i huden å sedan på med ziksalva på de röda prickarna, men inte på oskadad hud, så att säga
-
Mama Jessie skrev 2011-10-28 13:19:21 följande:1 vecka kvar då:). Han badar varje kväll, ska prova lägga ett bad på morgonen också.
Han började bli snorfri för några dagar sedan men nu flödar det igen, känns som det aldrig blir bättre. Ser inte fram emot dagisvirusen sen:PDu får se det som att de är bra att snoret rinner, då blir det mindre slem i halsen juh =)
Nä fyy för dagisvirus, löss å springmask...bävar inför DEN karusellen...bläää
-
3 barns mamma84 skrev 2011-10-28 13:33:10 följande:Okej får göra det .
Fungerar babyolja mot detta med ?
Det gör ju huden mjukare likom.
Ska se om det hjälper på hans lilla rumpa.
Jag byrer ju direk han har bajsat likom.
Kissblöjor gör ajg det med men låter mig vänta tills det verkligen behöver.
Men är kissblöjor något som också påvärkar hans rumpa ??Ja urin är "frätande" mot huden, innehåller amoniak ,så det är inte bra att gå med kissblöjja för länge heller, byt när du känner att blöjjan är "svampig"
Sedn funkar barnolja bra, den återfuktar ju, men se till att rumpan känns "torr" innan du smörjer på med zinksalvan på de röda, annars stänger du in fukten där du vill torka ut, så att säga.
-
Ja verkligen=)
Å hyfsat stort utbud har de oxå=)
-
hmmm, någon som fattar VAR man ska skriva in rabatt koden på kappahl??
-
Strunt i det, hitta=)
-
hmmm, e de IDAG/KVÄLL som man ska "trick or treat" ??
Hade precis 2 monster som ringde på
-
Momalicious skrev 2011-10-28 15:42:04 följande:Ingen aning, håller inte koll på halloween haha. När är farsdag?
i februari ...tror jag*ler*
Momalicious skrev 2011-10-28 15:42:56 följande:Oh nu är det spännande här. En polisbil står parkerad utanför en länga lägenheter, och där bor det typ bara skumma människor så jag sitter som klistrad i fönstret ;)*ler* ja sånt e spännande, jag ringde snuten en gång, såg 2 fyllisar stiga ur en bil, de skällde å var allmänt störiga, å INTE nyktra.. när de sedan satte sig i bilen igen så ringde jag, sa åt vilket håll de kört å gav dom reg-nr....
Veckan efter kom dom till lägenheten igen....gående
-
kolla upp farsdag, det är 2a söndagen i nov....så jag hade JÄTTE fel