Inlägg från: Anairda |Visa alla inlägg
  • Anairda

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

thegoddess skrev 2011-11-27 08:00:30 följande:
    Hittade en artikel där det stog att det är 60% socker i russin. Anledning är att det blir mer koncentrerat vid torkningsprocessen. Men det är samtidigt mycket nyttigt. Fibrer, kalcium och antiinflammatoriska ämnen antioxidanter aminosyra.
    Enligt livsmedelsverket fanns det även ett sorts mögel i russin som skadade njurarna hos djur och MISSTÄNSK ha samma bieffekt hos människorm, men detta var vid överkonsumtion! Jag är lite skeptiskt till mycket av vad livsmedelsverket publicerar. Vet inte hur många gånger de ändrat ställning. Jag ignorerar inte utan tar det med en nypa salt. Innan när våra päron var bebisar då fanns där inga specifika riktlinjer och inga alls för de som kom från andra mindre utv länder och än lever de friska och krya!
  • Anairda

Får man skylta lite med sitt barn och säga hur stolt mamma man är? :) Det bästa i mitt liv! Hjärta
  • Anairda
    AnnaCL skrev 2011-12-10 00:39:12 följande:
    Hej på er! Ser att ni pratar stygn och andra härligheter) En av fördelarna med det akuta kejsarsnittet är att jag känner mig precis som vanligt, hann öppna mig ett gäng cm men sprack ju då givetvis inte. Däremot har jag ju ett ärr på magen. Inte världens snyggaste men ett fint minne. Nackdelen är att jag blev mer rädd för att föda än jag var innan. Nästa gång vill jag verkligen få ett sent UL för att se att bebisen inte ligger i säte när det är dags.
    Vad gäller samlivet så har vi sex mer sällan än innan men däremot är det minst lika härligt som innan. Det är mer svårt att få till det så det passar när hon  sover och vi inte är för trötta:) Blir nog ungefär en gång i veckan eller så, kan ibland få lite dåligt samvete för att jag inte tar mer initiativ när det ändå är så skönt när man väl börjar..  
    Samma historia här tyvärr! 3 olika barnmorsok sa att barnet var rättvänt men icke! Dessutom fick jag det sista utlåtandet samma dag som A kom till världen! Första barnmorskan som kände på magen på sjukhuset sa direkt att barnet ligger i säte! Man tappar ju tro på vården! Skönt att det gick bra för oss iaf! =)
  • Anairda
    AnnaCL skrev 2011-12-10 08:52:51 följande:
    Här hade också tre lika barnmorskor känt på magen och alla sa huvud ner. KOm in med värkar och var öppen fyra cm . De börjadeprata om att försöka förlösa vaginalt men sa att jag fick välja. Jag tyckte det var enkelt att välja snitt då det kändes säkrare och jag redan varit vaken hela natten med värkar. Min barnmorska på MVC hade så dåligt samvete och ringde mig två gånger veckan efter. Det var ingen rolig upplevelse att få höra att hon låg i säte när man redan haft så mycket värkarbete. Men som sagt, huvudsaken det gick bra och resten av förlossningen och tiden på BB var en drömupplevelse)
    Min BM skrev ett brev och bad om ursäkt. Det jag vart sur över var att jag bad om ett extra ultraljud mot slutet då ngt inte kändes riktigt rätt men de gick inte med på det. Jag var öppen 2 cm när jag kom in efter att mitt vatten hade gått och hade enormt ont och det var det de reagerade på. Varför så ont och bara två fingrar öppen? Det var ju pga att hon ville ut med rumpan så mitt snitt var halvt akut. Tur att vi och barnen mår bra och är friska för det är det som räknas i slutändan!
  • Anairda

Tack! Tror inte jag nämnt henne vid namn Men Anisa heter hon ja :) Född på Lucia 22.54 :)

Tack för gratulationerna vi får fira henne imorrn då jag har lektion idag på em. Hon har dock få öppna några presenter och såå glad hon är, leker för fullt!

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !