AnnaCL skrev 2011-12-10 00:39:12 följande:
Hej på er! Ser att ni pratar stygn och andra härligheter) En av fördelarna med det akuta kejsarsnittet är att jag känner mig precis som vanligt, hann öppna mig ett gäng cm men sprack ju då givetvis inte. Däremot har jag ju ett ärr på magen. Inte världens snyggaste men ett fint minne. Nackdelen är att jag blev mer rädd för att föda än jag var innan. Nästa gång vill jag verkligen få ett sent UL för att se att bebisen inte ligger i säte när det är dags.
Vad gäller samlivet så har vi sex mer sällan än innan men däremot är det minst lika härligt som innan. Det är mer svårt att få till det så det passar när hon sover och vi inte är för trötta:) Blir nog ungefär en gång i veckan eller så, kan ibland få lite dåligt samvete för att jag inte tar mer initiativ när det ändå är så skönt när man väl börjar..
Samma historia här tyvärr! 3 olika barnmorsok sa att barnet var rättvänt men icke! Dessutom fick jag det sista utlåtandet samma dag som A kom till världen! Första barnmorskan som kände på magen på sjukhuset sa direkt att barnet ligger i säte! Man tappar ju tro på vården! Skönt att det gick bra för oss iaf! =)