Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Ettårsfasen var nog jobbigast av alla tror jag men nu är den nog över :). Matning och läggningarna var inte roliga men nu äter han (om han själv får en sked också) och somnar som han ska igen:).

Vid tandborstningen ger jag honom tandborsten som han glatt stoppar i munnen sen borstar jag lite grann när han tillåter, han har bara 2 hela+ 2 halva tänder än så länge;)

• Mama Jessie

Man kan ju beställa ett storpack test på nätet så slipper du undra varje månad, 2barns. Annars brukar ju de flesta sluta tro att dom är gravida när de får mensen ;)

• Mama Jessie

2barns: det jag inte förstår är hur du hur kan sätta dig i samma sits månad efter månad, det måste ju tära på psyket oroa sig för graviditet så ofta. Är det oskyddade sexet verkligen värt det? Nu gör det väl inget om du är gravid då ni ändå snart ska försöka men redan för nästan ett år sen började du ju oroa dig..

• Mama Jessie

Dom problemen har inte jag haft:). Men lägga in bilder och se omröstningar tycker jag dom kan fixa

• Mama Jessie

Anton börjar inskolas v 5-6, mer exakt vet jag inte än. Blir långa dagar då jag jobbar 7-16. Vet inte vilka tider han ska va där pappas dagar, han jobbar ju kväll/natt och är ledig på dagarna.
    Kommer bli jättejobbigt att träffa Anton så lite, har ju bara honom halvtid också :(

• Mama Jessie

Nu är föräldraledigheten slut och jag undrar varför jag inte uppskattade den mer.. Det spelade väl inte så stor roll om natten blev kass man skulle ju ändå inte göra nåt dagen efter och man behövde ju knappt gå upp före 8;)

• Mama Jessie

Våra läggningar är också helt perfekta, vi myser först i soffan med välling sen lägger jag honom i sängen och klappar lite på ryggen, ibland somnar han inom några minuter och ibland hinner jag lämna rummet och han somnar själv. Sen sover han jättebra hela kvällen, tyvärr brukar han sen vakna några gånger under natten:(

• Mama Jessie

Bra jobbat majorima! Själv räknar jag med att tappa några kilon nu när jag börjat jobba så jag väntar med dieter och träning lite till :)

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !