Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Nej Agnes har nog bara sex tänder än så länge, två nere och fyra uppe. Inte sett eller märkt av några fler i alla fall.

Usch nu har jag gjort för mycket i dag utan stödbälte, kan knappt stå upp längre utan att det känns som hela underlivet och stjärten ska trilla av.. Haha!
    På måndag är det Ullared som gäller för mig och min höggravida syster, undrar hur det ska gå :/ ingen av oss lär väl kunna komma upp ur sängen på tisdag sen. Får bara inte glömma att ta med mig mitt bälte...

• LillSnurr82

Blåbärssoppa och buljong ska väl vara stoppande oxå ?

• LillSnurr82

Tjohooo dag 140 av 280 i dag... Halvvägs :)

• LillSnurr82

I kväll ska jag gå och lägga mig samtidigt som Agnes vid åtta för i morgon ska jag gå upp kl 4.00 för att sen vid 5.00 åka till Ullared... Åhhh vad jag längtar :) Första gången min sambo dessutom har Agnes ensam från morgon till kväll.. Haha. Får se hur han lyckas, säkert galant men är ändå lite nervös. :) Får han känna på att det är jobbigare än han tror att ha henne ensam plus hinna gå ut med hunden flera gånger/dag.. Kanske han får lite dåligt samvete att han lämnar mig ensam varje sommar och sommarjobbar i Göteborg (vill ju självklart att han ska jobba med det han vill och att han ska ta jobben, men skulle ändå uppskatta om han visa lite mer att han förstår mig eller vad man ska säga att jag klarar mig själv och låter honom åka utan att klaga. För tror inte alla skulle tillåta sin partner att jobba i annan stad osv)

• LillSnurr82

Åh tack så mycket, jag ser det mycket som så att jag får umgås mer med vår dotter att det mer är hans förlust när det gäller familjelivet att han åker iväg.. Tror kanske att han kommer ångra sig längre fram att han missat mycket. Det har jag även sagt till honom , det är hans val och han gör som han vill. Förstår honom oxå som sagt eftersom det är hans drömjobb.. Och jag har ju vetat hela tiden att det är det han vill på samma sätt som han vet att vad som än händer så kommer jag aldrig sluta med hästar.. Man får ge och ta:)

Jag var oxå i Ullared när jag var gravid med Agnes , minns inte vilken vecka. Bara att det var nån gång i november och hon är ju född i början av december. Men då hade jag ju inte foglossning så det gick ju bra.. Får bli många vilopauser denna gång tror jag:)

• LillSnurr82

Han jobbar som brandman i Göteborg på sommaren, det är det han utbildat sig till sist som han vill jobba med. I Linköping jobbar han som undersköterska på sjukhuset, tim vikarie på tre olika avdelningar så han får jobba en hel del ändå. Så han är utbildad undersköterska då men han är även snickare och badvakt :)

• LillSnurr82

Åh my god vad jag har ont nu..känns som hela paketet fram till ska trilla av och rygg gör skit ont :( men nu är Ullared resan klar. Kan säga att det var sååå lugnt och skönt där. Var typ 10 bilar på parkeringen när vi kom dit vid 9-tiden :) inga köer någonstans och man slapp trängas.. Kunde äta och fika i fred och bara ta det lugnt:) var inne två gånger, klara vid halv fem... Brukar annars inte vara klara förrens vid 19-tiden..

Handla för 4500:- billigaste Ullared turen någonsin tror jag :)

I morgon kommer jag nog som sagt inte kunna gå alls :/ men det var det värt :)

Nu sängen, vart uppe sen kl 4.00

• LillSnurr82

Härligt att höra :) är spännande att vara gravid på andra sidan året denna grav :) höggravid på sommaren i stället för vintern.

Är det någon som vet om det typ finns nån slags operation för att ta bort hemorojder som inte vill försvinna? Har haft dem sen jag vänta Agnes.. De är typ borta men är ju som skinnpåsar (ursäkta detaljerna) kvar som ibland svullnar upp, om jag typ är hård i magen eller använt string eller nån trosa som hamnat "fel" . Jag hatar dem, mår dåligt över dem och kan inte sluta tänka på dem... På förlossningen lär de ju svullna upp igen.. När jag födde Agnes kände jag mig som en babian i röven efter förlossningen, kunde inte sitta på flera dagar typ..:(

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !