-
Skönt det iaf, han blir ju inte precis gladare av att slänga sig med huvudet före i golvet .....Momalicious skrev 2011-10-25 19:46:27 följande:Elliot är också trotsig, fast han kastar sig inte nånstans.
-
Anna cl jag har ju missat dig och två andra skriv vidare här så ska ju ni också vara med i ts :)
Ludicrous - Emil 23/12 -10 kl 20.08. 3079g och 49 cm, ? hattmått - ? Boendeort
-
Kul att ni hittat hit alla, hoppas det blir mycket tjat här nu
-
Nej det är jättesvårt :/ Marcus brukar inte få som han vill ofta är det saker som han faktiskt inte kan ha.. Sen brukar vi ändå få trösta honom efter att han kastat sig i backen
-
ach jag har ju missat flera stycken i ts
Men ni får bestämma vart ni vill skriva? Det är ju vi som ska skriva här
-
Hehe Marcus ska vara hemma ett helt år till, känner inte alls att jag skulle kunna lämna bort han så mycket än. Haha har till och med lite "ångest" för att mamma ska passa han nu på min och sambons 3 års dag Men det ska samtidigt blir helt underbart med en dag ledigt, få sova en hel natt + sovmorgon !
-
Vi satte oss också precis i kö, men det är ca 1 års väntetid för han ska vara på ett litet föräldracooperativ som ligger i ett litet hus ute i skogen här. Väldigt populärt och de som bor i närheten har förtur så vi fick söka redan nu Vart/vad ska mileon gå på sen?
-
Lycka till då hoppas du kommer inMomalicious skrev 2011-10-26 19:17:05 följande:Jag börjar förhoppningsvis plugga i januari, annars kommer Elliot gå 15-timmarsveckor. Men jag hoppas såå att jag kommer in. Högskoleprovet på lördag. Ska plugga imorgon tänkte jag.
Vi ska också bara ha 15/h veckan sen tycker inte han behöver vara där mer, men efter 2 börjar de ju tycka det är lite kul att få åka och leka med andra barn lite -
Så är det på "vårt" kooperativ med, man ska dit och städa samt passa barnen någon dag i månaden, men jag tycker helt klart det är värt det :) Vårt ligger också ute i skogen fast inte på en gård då, men de har egen kokerska och köper mycket ekologisk mat osv så där ska han helt klart gå. Annars har vi bara en stor vanlig förskola här och det vill jag inte alls ha så jag var glad att detta fanns :)mamma smurfen skrev 2011-10-26 22:39:57 följande:
Å vi har sökt dagmamma från å med februari, i 3e hand dagis,
Sedan har vi satt upp Ellie på 2 olik föräldra koperativ, ett som ligger på en gård, så barnen får vara med vid utfodring och skötsel av djuren, där de även odlar egna grönsaker och lagar maten med eget odlat=)
Nackdelen är att man 2 ggr per termin ska städa...
Det andra stället är ett "vanligt" kooperativt dagis, fast ett litet sådant, typ bara 2 avd, men på de 2 finns det ingen plats föräns i aug.
-
Haha samma här, kan inte göra något annat än att leka med Marcus, så fort jag gör något annat blir han skitsur ;)LinnV skrev 2011-10-27 10:39:09 följande:Hur duktiga är era små på att leka själva? Sixten är hopplös, om jag sitter på golvet och kollar på tv är han jätte duktig och leker, men sätter jag mig vid datorn eller i soffan så gnäller han bara, ska sitta i knät och ner, och upp igen. Tills jag ger mig och sätter mig på golvet igen..
Jag är så trött, Sixten sover ganska bra så beror inte på det. Har börjat äta vitaminer ifall jag har järnbrist eller något. Kanske bara beror på att det är så mörkt ute typ jämt?!
Trött är jag med, men marcus sover ju jättedåligt så jag har en bra orsak iaf :/