Inlägg från: April barn |Visa alla inlägg
  • April barn

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Känner inte heller att jag tar illa upp om någon inte delar min åsikt eller tycker jag skulle vara knäpp just för att det inte är mina "riktiga vänner". Det är det jag tycker är så skönt med att vara i en tråd där man både kan be om råd men också diskutera och prata på ett helt annat sätt än vad jag skulle göra med tex grannvännen. Det är synd att endel tar det så personligt ...

Marcus 8 December 2010 ♥ 3 560g & 55cm kärlek ღ
  • April barn
    Momalicious skrev 2011-11-14 22:45:35 följande:
    Ja just det, måste berätta. Vi sjöng "klappa händerna när du är riktigt glad" (heter den så?) och Elliot klappade med, så himla gulligt. Han har även börjat göra rörelserna till "imse vimse spindel".
    Åh vad mysigt :) Marcus har ju klappat händerna sen har var 9 månader men aldrig till någon sång haha ska jag prova att sjunga för han imorgon och se om han "hajjar" :)
  • April barn

Varför är du sån 2 barns? Jag tycker faktiskt ingen har varit elak mot dig här alla blev bara väldigt upprörda över vad som hänt?

• April barn
    LillSnurr82 skrev 2011-11-14 22:52:00 följande:
    Haha så sött! Agnes brukar klappa händerna när hon gör nåt bra, typ ta en tugga mat eller så :)

Hon älskar att se världen uppochner står ofta på huvudet och as garvar, så himla rolig! Hon får mig ändå alltid på bra humör :)
    Så brukar Marcus också göra haha, eller när han typ vill busa istället för att äta så klappar han händerna och skakar på huvudet. Han har även börjat skrika och skaka på huvudet när han inte vill :D
  • April barn
    3 barns mamma84 skrev 2011-11-14 22:52:16 följande:
    Han förstår ska du se
    Elias har fått för sig att klappa händerna när han gör något dumt och jag säger till  
    Samma här, typ titta mamma vad söt jag är säger inte nej mer nu :)
  • April barn

Jag menar det du skrev om cykeln, även fast du tycker endel var hårda hjälper det inte att hånas.

Marcus gör också sånna där gulliga saker eller så gallskriker han och kastar sig i backen... :)

• April barn
    Momalicious skrev 2011-11-15 07:51:54 följande:
    Elliot tar inte napp längre alls. Slutade väl vid 8 månader tror jag. Inte för att han varit någon nappälskare nånsin men ja.

Nu har han sovit hela nätter i nästan en vecka. Har har möjligtvis vaknat en gång nån natt men det tog inte många minuter innan han somnade om. Sååå skönt!
    Marcus slutade också med napp när han var 8 månader är ju lite jobbigt ibland men nu funkar det bättre. Vi slutade ju att ge han mat på natten för en vecka sen och både igår och idag har han sovit hela natten utan att vakna alls :D
  • April barn
    Momalicious skrev 2011-11-15 07:30:08 följande:
    Ja, jag orkar inte må illa mer! Vet inte vad det är. Usch.

Jag vet inte varför jag inte kan sova, troligtvis nerver.
    Men du ska inte göra ett gravtest ändå då, bara för att lixom utesluta. Jag menar preventivmedel är inte hundra procentiga och många har ju omedvetet blivit gravida... Kan ju vara skönt att bara kolla upp iaf..
  • April barn
    Karttikeya skrev 2011-11-15 08:59:44 följande:
    Libero strl 5. De vanliga. Ska ju räcka till 16 kg :-S Men frågan är ju om de större har större kapacitet så att säga :-P
    Vi har liberos up&go i stl 6 på dagen och 7 på natten till marcus han väger 10½ kg så de där vikterna stämmer inte alls tycker jag. Prova absolut att köpa en större storlek köp stl 7 när du ändå provar skillnaden är inte alls stor mellan dem mer än uppsugningsförmågan :)
  • April barn

Vi har varit på sjösala som det heter här (ÖF) jättemycket sen Marcus föddes men jag känner jättemånga häromkring så vi brukar åka tillsammans 1-3 gånger i veckan. Marcus älskar att få komma dit och leka med alla andra barn på stora öppna ytor och med nya leksaker Skrattande

Vi hittade en ny mer naturlig kemikaliefri blöjsort som jag letat så mycket efter på internet beaming baby hette den funkade jättebra men... Den var sviindyr 145:- för 40 blöjor + 80:- i frakt vi provade att köpa hem 2 pkt samt lite diskmedel från sidan men det är ju lixom inte hållbart att köpa även fast jag tycker det är viktigt... Tycker det är så himla tråkigt att det inte finns att köpa i affären, billiga och vanliga blöjor finns ju varför inte naturliga för de som vill ha det? :(

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !