Inlägg från: Jenni78 |Visa alla inlägg
  • Jenni78

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Trollungarnasmamma skrev 2011-11-03 20:14:31 följande:
    Den var orättvis!!!
    Skrattande
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    Stronza simpatica skrev 2011-11-04 01:09:28 följande:
    Jenni78: hoppas det vänder för din katt och att han blir återställd snart! Vår katt, först syrrans sen min sen tills sist mammas, fick cancer som upptäcktes nyligen av min mamma. När jag var hemma i somras kommenterade jag just hur smal hon blivit också visade det sig sen att hon var sjuk. Mamma tog henne till vetrenären (hur stavad det Egentl??) och det bekräftade cancer och så gav de henne en spruta för att somna in för alltid:(! 16år blev hon.
    Ja, veterinären kände efter knölar men hittade inga. Men de behöver ju inte kännas. Om det är någon åldersjukdom (sköldkörtel, diabetes, njure m.m.) så går det ju att behandla. Vi får väl se nästa vecka vad domen blir. Jag hoppas såklart att han får vara med oss ett tag till.
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    Momalicious skrev 2011-11-04 20:40:11 följande:
    Jag tror Elliot är i en fas nu. Går inte att bara vara hemma, då är han gnällig mest hela tiden. Bära bära bära. Är man borta så går det bättre. :)
    Vanja är också i nån fas. Bara pappa som gäller när han kommer hem. Ska upp i hans famn. Pronto. Skrattande
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Wow! Vanja sov en hel natt utan amning. :)

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Okej... jag har varit emot såna här somna-själv-skrik-metoder. Men jag har provat ALLT. Orkar inte bära längre och amma till sömns har jag slutat med. Hon får välling innan natten. Så, jag tänkte att jag skulle prova lägga henne nu på fm (och skona grannarna) och låta henne skrika. Hon skrek, ja, jag trodde hon skulle kräkas flera gånger. Gick in till henne då och då klappade och sa "mamma är här" och gick ut. Efter 30 minuter somnade hon av utmattning. Jag tycker det är hemskt, tål inte skrik men det verkar vara det enda som gäller. Hon måste ju lära sig att somna själv. Rynkar på näsan

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Moma: Ja, jag känner att vi gör henne en otjänst när vi inte låter henne lära sig somna själv. Det kommer ju inte gå lättare senare. Det är dags NU känner jag (vi). Det börjar bli ett grälämne här också. Är man trött så blir det än värre vid läggtiden. Ja, vi får väl se hur vår metod funkar. Får återkomma. Glad

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

Moma: Hysterisk var ordet... Huvva. Mycket tåga i damen. Skrattande

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78

2barns: Hon sover fm och em. Det blir ofta problem om hon sover för sent på em så det undviker vi. Men det är inte dagssömnen som är problemet. Det spelar ingen roll om hon är lite, lagom eller väldigt sömnig så står hon och skakar galler och vägrar somna.

Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    mamma smurfen skrev 2011-11-09 12:52:17 följande:
    Ja usch va hemskt det är, men i längden så gör du/ni nog rätt, gäller bara för er att hålla ut, och inte ge vika, du kanske ska sjunga lite för henne, så hon hör dig utanför dörren?

Så gjorde jag med minsta killen, när han skulle vänja sig att somna själv...Jag satt ner precis utanför dörren, och sjöng samma visa (trollmor har lagt....) om och om igen, han grät, å jag sjöng, ibland med tårarna rinnandes, för jag var så ledsen för hans skull....kommer inte ihåg exakt hur lång tid det tog, men någon dag, med gråt och skrik, sedan var han tyst, men jag fortsatte att sjunga utanför, men trappade ner längden stegvis.

Tack för tipset smurfen! Ja, det kanske kan funka. Hon är ju knappt nåbar så jag får nog ta i. :) Men det ska prövas. Brukar ju sjunga ibland när hon är övertrött när jag bär henne. Annars tänkte jag att det bästa är att ha dörren öppen så hon hör surret från radio och tv och jag/vi som skrotar runt. Hade det idag. Så hon hör att man är alldeles i närheten.
    Vanja 3 december 2010
  • Jenni78
    April barn skrev 2011-11-09 13:32:53 följande:
    Jag är lite av den tanken att man inte behöver lära barnen att somna själv det kommer när de är redo, alla mina småsystrar har börjat somna bra vid 1½ år, men vi har alltid legat och läst bok tillsammans på kvällen som de somnat till. Jag tycker det är viktigt att visa att man kan ge barnen lite tid när de ska sova på kvällen, att man kan ge sin tid till dem. Är helt emot att de ska ligga ock skrika sig till sömns för de har ingen aning om varför de helt plötsligt ska vara själva. Men men alla gör ju på sitt eget vis.
    Ja, läsa har inte fungerat för vår del. Hon ligger inte still. Vill man bära runt till 1,5 år så får man väl göra det. Men jag och min rygg orkar inte det. Tanken är ju inte att de ska skrika sig till sömns för alltid. De gör ju det tills de lärt sig somna själv. Om jag hade hittat en annan metod som funkat hade jag valt den framför skriket. Det skär i hjärtat.
    Vanja 3 december 2010
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !