-
Beklagar att ni förlorade er hjärtaMysmamma70 skrev 2011-11-09 15:12:48 följande:Cornelias "lillebror" blev ett tidigt missfall, fick det bekräftat på KK idag. Jag var inställd på det och nu känns det skönt att veta och inte behöva vänta åtta dagar till...
-
Moma & Lillsnurra
Vet inte om ni menar mig men jag misstänker det.
Jag har inte änns gjort något så jag vet inte vad ni pratar om.
Jag är ingen perekt mamma men jag vet mkt om mina barn det vet vi alla om våra barn ingen är perfekt.
Och alltid kan man inte gilla varandra.
Men man år goda tips och råd och hjälper varandra om man skulle behöva.
Och jag har också några jag ogillar i denna tråd men nämner inga namn . -
Förstår mig inte på 5 mm men många säger det hjälper men själv skulle jag inte ha hjärta till att låta skrika så rårarna rinner som raketer och somnar med utmattning.
Men alla våra barn är olika som vi alla vet.
Men jag tror inte man kan ''lära'' barn att sova om dom inte är redo.
Vissa behöver mamma och pappa än.
Kommerihåg vad min mamma berättade för mig var att varje natt var det samma sak jag skrek och skrek så pappa provade många plats som källare osv men det hjälpte inte sen tog dom mig upp till strebrors rum han sov som en stock medans jag skrek och skrek .. ass jobbigt att få höra men nu kan jag skratta åt mig själv att jag var så jobbig att ingen i huset kunde somna bara min bror
Men detta skulle jag aldrig vilja göra.
Elias sover lätt bara lägga honom ner och han somnar men ibland kan det va att han är super över trött så kan han skrika i några få minuter men då går jag in och örsöker natta honom igen och han somnar.
Men dom få minuterna är jobbiga fast det inte änns är över 3 minuter.
Men det är jobbigt så man själv varit med om detta.
Men jag vet inte om 5 mm fungerar för alla men man ska väl testa det som skulle kunna ungera.
-
En stark mamma måste jag säga som kunde hålla tårarna innanför och lilla flickan som blev så lessen och plötsligen så glad av att mamma brydde sig igen.Mysmamma70 skrev 2011-11-09 21:00:52 följande:Se gärna gärna här om ni funderar på femmin-metoden eller liknande:
audhumble.se/
Hätigt att se men inte kul om man skulle uppleva detta med 5 mm ...
Visst blir barn lessna när mamma lämnar men då spelar det ingen roll var han hon går då ett barn alltid behöver närhet.
Ett barn blir ju lessen när föräldrarna lämnar eller när man ska göra något annat och inte är där just då eller om han hon gör illa sig osv .
Själv tycker jag att det gör mer ont om bebisen/barnet gör sig illa typ rammlar osv än att den är lessen i dessa få minuterna.
Men dessa å minuterna är faktist många minuter för själva bebisen/barnet -
Bra sagt alla vi mammor är olika precis som våra små.
Tråden är för att finnas för varandra och hjälpa till det vi kan.
Jag har fått många goda råd av er alla fast jag har 3 barn men varje barn är unik i sig.
-
Hur går det för dig cissi ?
Kram på dig.
-
Lillsnurra:
Om vi alla skulle ogilla varandra skulle det inte bli något av denna tråd.
Vi är ju här för att umgås och hjälpa varandra och alla kan inte hålla med varandra.
-
Vänner växer inte på träd.
Nu har jag hittat er och jag vet vad ni alla går för och vad ni är som personer så jag känt er alla i 1 års tid snart.
Men man kan inte gilla varandra så himla mkt inte då man inte träffat varandra i live.
Det finns vissa personer som får mig att spy galla men jag ignonerar vissa inlägg av dom och går vidare bara.
Den här tråden börjar tappa kontrollet ibland har jag märkt men SNÄLLA vi alla är föräldrar och ska kunna förstå varandra för det mästa.
Men för att hålla en god stämmning så ska man vara snäll.
-
moma: då gör vi så att jag lämnar och du stannar.
det var det jag misstänkte jag är boven här inne.
som cissi sa det handlar om något annat.
en person som alltid ger dåliga inlägg osv .
nu vill jag ha ett uppriktigt svar är det jag ?
-
självklart repekterar jag alla och henne .Mysmamma70 skrev 2011-11-10 10:47:30 följande:Varför ska någon behöva hängas ut, 2barnsmamma, respektera att Moma vill ha en paus.