Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Mysmamma70 skrev 2011-11-08 10:32:36 följande:
    Ja, tyvärr... det finns nog inte mycket hopp... Gråter

Neeeeeeeeeeeej blöder du fortfarande ??
    Kan du inte få en tid att kolla upp ??
    kram till dig gumman  
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Idag är det ingen vanlig dag för oss som fick 8 december utan en dag då våra små blir 11 månader idag
    Stort grattis till er och mig själv .
    Skål  

• 3 barns mamma84
    Mysmamma70 skrev 2011-11-08 10:54:36 följande:
    Jag har en tid den 17 nov för VUL, bara att vänta och se...
    Varför inte innan Rynkar på näsantypist sverige !!

Så fort jag började blöda sa dom att jag skulle åka in till läkaren och blev undersökt läkaren ringde sjukhuset (förlossningen) och jag skulle åka in direk ..
    Där blev jag också undersökt .  
  • 3 barns mamma84
    Mysmamma70 skrev 2011-11-08 11:20:16 följande:
    Jag är bara i sjätte veckan så de kan inte se så mycket än, först i vecka sju kan man se om hjärtat slår. Jag skulle kunna boka en tidigare tid, men då får jag gå privat och det kostar 1000 kr

På KK ville de inte ens ta emot mig, fick en broschyr om missfall och telefonnummer till öppenvården och tack och hej  - ring öppenvården eller vänta 2 veckor och ta ett gravtest och se om du fortfarande är gravid. Kom bara hit om du blir dålig! Skrikandes 
    Helt j*vla sinnes sjukt detta !!
    Du borde få hjälp direk vad det än är du är ju för guds skull gravid och det hadlar inte om något annat utan du ska ha rätt till en sjuvård om något är fel eller något som inte stämmer.
    Jag blir bara så arg när jag läser detta.
    Vad är det för fel man ska ha för att kunna få lite hjälp och stöd likom.
    1000 kr ja fan det är dyrt !!
    Att man slltid ska betala när det är sjukvård !!!

Här betalar man ingenting och man ska ringa och åka in så får man så mkt hjälp.
    Vad det än är.
    Men sverige tigger massa pengar och ändå hjälper dom inte till.         
  • 3 barns mamma84
    mamma smurfen skrev 2011-11-08 08:20:45 följande:

Läste om vad som hänt dig Cissi...hoppas verkligen att det bara är nidblödning och inget annat.

Ska hålla alla tummar för att det bär hela vägen!Nalle

När det gäller tänder och äta, så  har Ellie oxå börjat kinka vid maten, inte alls van vid det...hon brukar äta ALLT, men nu knappt en halv portion, men kalla saker går ner, så hon får massa frukt och yoghurt, sedan funkar alltid vällingen, men som någon annan skrev, så vill jag inte vänja henne vid att hon får välling ist för mat när hon inte äter...svårt de därObestämd

Tror att det är fler tänder på G det är vitt och bulligt i övre gommen, så verkar vara hörntäner på gång, men det går segt, har vart så en vecka nu.

Hon har inte reagerat förut när de andra tänderna kom, men har för mig att jag läst någonstans att tänderna känns mer, ju äldre bebisen blir iom att gommen hårdnar, så att säga...Vrkar stämma iaf på Ellie.

Sedan så har jag ju prob med mina andra 2 killar, som jag skrev så har ju killarnas pappa blivit åtalad för misshandel av stora killen, men rättegången kommer troligtvis inte bli av föräns NÄSTA år, i Mars April!! KräksFörvånadHatar denna väntan.

Den lilla killen har rymt" och är med sin pappa sedan 2 veckor...visst skulle jag kunna åka till skolan och handgripligen plocka hem han, men i längden är det ohållbart, så istället har jag ansökt om "verkställan av dom", dvs, xcet SKA setill att Casper INTE sover där, utan här, gör han inte det så blir det vite (= en sort böter)

Har endast pratat med lillen 3 ggr de här veckorna, hans mobil är avstängd, och samma med den mobilen han har hos sin pappa, så enda sättet att komma till tals med honom är när xcet låter honom svara när jag ringer på hemma telen......

Skulle vilja att xcet hamna där solen aldrig lyser kan jag säga........

men har du inte ensamvårdnad än eller ?
    Varför ska dom förlänge ett sådant allvarligt sak det kan jag inte först !
    Säg till att ingen annan hämpar barnen utan bara du.
    Och om ingen svarar på mobilen eller telefonen måste du kunna göra något.

Kram    
  • 3 barns mamma84
    mamma smurfen skrev 2011-11-08 12:39:45 följande:

Nej vi har  gemensam vårdnad om killarna, men jag är boendeförälder och xcet har umgängesrätt, men inget umgänge reglerat på pappret.

Kan inte hindra att xcet hämtar eller är med  lillen pga att vi HAR gemensam vårdnad, tyvär, och eftersom åtalet "bara" gäller stora killen så är det heller inget skäl till att hindra umgänge *grrrr*

Men eftersom jag ÄR boförälder så SKA lillen sova HÄR, därav att jag ansökt om "verkställande av dom"

Vill han ha umgänge, mer än under dagtid, så får han heltenkelt ansöka om det, via famrätt eller tingsrätt..

När rättegången är avklarad så kommer jag att ansöka om enskild vårdnad om killarna, men min advokat råder mig att invänta domslut först, så tar vi vårdnadsbiten när DEN biten är klar, förlorar han i misshandels målet, så har jag ganska mycket "på fötterna" om varför jag ska ha enskild vårdnad, förutom att sammarbetet inte funderar.

Du borde få automatiskt ensam vårdnad utan hans eller någon annan godkännade.
    Du är mamman som tar hand om allt och barn som är trygga med dig.
    Det borde inte vara helt okej att gör så som dom gör.
    Vad säger din advokat om detta ?
    Vad säger alla papprena.
    Är han lämplig att ha dom hos sig ?
    Du borde inte vänta med att något ska hända du borde få rätt hjälp snabbt som möjligt för att kunna fortsätta med en egen liv med alla barnen.

Han värkar inte helt frisk i huvudet det borde dom ju förstå .        
  • 3 barns mamma84
    Elias är nog sig själv som älskar att upptäcka nya saker varje dag
    Han är som Sixten idag klämde han sig i toastolen hihi när han skulle platska med vattnet konstiga pojk ja nu var det inte någon stor smäll alls ..
    Och det är alltid spolat men inte så trevligt iaf.
    Sen kökssaker och dikmaskinen är en hitt ja allt jag stoppar i tar han upp.
    Idag skulle han ta ner ALLA skor från sko fyllan och när jag la upp dom la han dom ner och var hög ljud hihi arg blev han när mamma kommer och lägger sig i mellan.
    Sen ska han likom försvinna från synhåll och man får leta efter honom och han kan vara inne i badrummet för att leka med vattnet inne i duchen och shammpoon men allt är stängd.
    Sen tv kontroller och ja mobilerna får man inte glömma.
    Han leker sällan med sina leksaker alltid roligare att ta det man inte får eller ja han får i vissafall        
  • 3 barns mamma84

Jag har en Elias som älskar att titta på Desney filmer han sitter som fast limad framför Tv och bara njuter och pratar för sig själv och skrattar och klappar händerna

• 3 barns mamma84
    Jenni78 skrev 2011-11-09 10:58:29 följande:
    Okej... jag har varit emot såna här somna-själv-skrik-metoder. Men jag har provat ALLT. Orkar inte bära längre och amma till sömns har jag slutat med. Hon får välling innan natten. Så, jag tänkte att jag skulle prova lägga henne nu på fm (och skona grannarna) och låta henne skrika. Hon skrek, ja, jag trodde hon skulle kräkas flera gånger. Gick in till henne då och då klappade och sa "mamma är här" och gick ut. Efter 30 minuter somnade hon av utmattning. Jag tycker det är hemskt, tål inte skrik men det verkar vara det enda som gäller. Hon måste ju lära sig att somna själv. Rynkar på näsan
    Hur oftast sover hon på dagen och hur länge ?

Innan sov E många ggr och sov många timmar .
    Nu har jag sätt att han bara sover ca 2 ggr första gången på morgonen ca 1 tim och sen eftermiddagen ca 1 tim sen sover han natt kl 19.00 till 07.30-08.00

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !