Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !
Neeeeeeeeeeeej blöder du fortfarande ??
Kan du inte få en tid att kolla upp ??
kram till dig gumman
Idag är det ingen vanlig dag för oss som fick 8 december utan en dag då våra små blir 11 månader idag
Stort grattis till er och mig själv .
Läste om vad som hänt dig Cissi...hoppas verkligen att det bara är nidblödning och inget annat.
Ska hålla alla tummar för att det bär hela vägen!
När det gäller tänder och äta, så har Ellie oxå börjat kinka vid maten, inte alls van vid det...hon brukar äta ALLT, men nu knappt en halv portion, men kalla saker går ner, så hon får massa frukt och yoghurt, sedan funkar alltid vällingen, men som någon annan skrev, så vill jag inte vänja henne vid att hon får välling ist för mat när hon inte äter...svårt de där
Tror att det är fler tänder på G det är vitt och bulligt i övre gommen, så verkar vara hörntäner på gång, men det går segt, har vart så en vecka nu.
Hon har inte reagerat förut när de andra tänderna kom, men har för mig att jag läst någonstans att tänderna känns mer, ju äldre bebisen blir iom att gommen hårdnar, så att säga...Vrkar stämma iaf på Ellie.
Sedan så har jag ju prob med mina andra 2 killar, som jag skrev så har ju killarnas pappa blivit åtalad för misshandel av stora killen, men rättegången kommer troligtvis inte bli av föräns NÄSTA år, i Mars April!! Hatar denna väntan.
Den lilla killen har rymt" och är med sin pappa sedan 2 veckor...visst skulle jag kunna åka till skolan och handgripligen plocka hem han, men i längden är det ohållbart, så istället har jag ansökt om "verkställan av dom", dvs, xcet SKA setill att Casper INTE sover där, utan här, gör han inte det så blir det vite (= en sort böter)
Har endast pratat med lillen 3 ggr de här veckorna, hans mobil är avstängd, och samma med den mobilen han har hos sin pappa, så enda sättet att komma till tals med honom är när xcet låter honom svara när jag ringer på hemma telen......
Skulle vilja att xcet hamna där solen aldrig lyser kan jag säga........
Nej vi har gemensam vårdnad om killarna, men jag är boendeförälder och xcet har umgängesrätt, men inget umgänge reglerat på pappret.
Kan inte hindra att xcet hämtar eller är med lillen pga att vi HAR gemensam vårdnad, tyvär, och eftersom åtalet "bara" gäller stora killen så är det heller inget skäl till att hindra umgänge *grrrr*
Men eftersom jag ÄR boförälder så SKA lillen sova HÄR, därav att jag ansökt om "verkställande av dom"
Vill han ha umgänge, mer än under dagtid, så får han heltenkelt ansöka om det, via famrätt eller tingsrätt..
När rättegången är avklarad så kommer jag att ansöka om enskild vårdnad om killarna, men min advokat råder mig att invänta domslut först, så tar vi vårdnadsbiten när DEN biten är klar, förlorar han i misshandels målet, så har jag ganska mycket "på fötterna" om varför jag ska ha enskild vårdnad, förutom att sammarbetet inte funderar.
Jag har en Elias som älskar att titta på Desney filmer han sitter som fast limad framför Tv och bara njuter och pratar för sig själv och skrattar och klappar händerna