Inlägg från: thegoddess |Visa alla inlägg
  • thegoddess

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Hoppas det blir så här med snart

• thegoddess

Stackars Anton och er.. Hoppas han blir av med det fort

• thegoddess

Vi ska ha ett barnkalas på fm och släkt kalas på em. Barnkalas blir ca 5 småttingar och deras päron då plus några vänner till. Blir ca 20 med oss 3. Då blir det troligtvis lättare mat typ "gör din egen sallad" och tårta och lussekatter typ. Sen gör jag nog en strut med bebis vänligt tilltugg plus en mindre leksak. Vi kör lek freestyle då det vara är ett barn över 2 år. Tanken har slått mig att då i stället göra nån jävligt barnslig lek med dom vuxna i stället. Tål att tänkas på

Vuxen kalaset tror jag det blir paj och sen samma fika. Lite glögg. Där blir vi runt 20 pers med.

• thegoddess

Undrade va sjutton du mena.. Haha

• thegoddess

Prova att trycka på öronen om hon reagerare på det. Dom kan även ha ont när dom sväljer. Men ja att dom tar sig över öronen är ett tecken. Ronja brukar göra det. Hon gjorde det först när Jon blev förkyld då gick vi och kollade men allt såg fint ut. Hon har gjort så ibland efter med när hon är trött och lite upprörd tror jag. Liksom drar i örat lite

• thegoddess

Men på dagis har man ju inskolning i 2 veckor borde du inte få vara med hos dagmamman. Säg att du vill se hur det fungerar i hennes verksamhet och så fram till du börjar jobba

• thegoddess

Haha ja skapligt jag vaknade 5 och Ronja 5:30. Gick in med välling sen låg hon och snackade med nallarna en stund. Mysig morgon med en tös som vaknat på rätt sida idag blir det ÖF. Vad händer hos er?

• thegoddess

Känner du oxå att du kommer hem med ny "mammaenergi" när du jobbat? Nu jobbar jag bara när det krisar för dom men jag känner mig mycket piggare mamma när jag kommer hem

• thegoddess

Idag blev Ronja sparkad i ansiktet på ÖF och mamman ignorerade helt. Jag stog och torkade blod från munnen och hon sa inte nåt varken till mig eller sin ligist till dotter. Stackars barn! Efter 40 min frågade hon om det blev nåt med nån tand. Jag var så arg och ledsen så jag stack därfifrån.

• thegoddess

Jag visste inte hur jag skulle reagera men en av det andra mammorna sa typ det var inte första gången. Innan jagade hon Ronja med dockvagn och körde på henne medvetet trots jag sa till. Tror hon är runt 2 år. Och mamman satt med röva i en soffa i ett annat rum!!

Nu är det bra hon har vart lite extra grinig och somnade nu ca 1,5 timma senare än vanligt så hon kan ha lite ont i munnen.

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !