Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Momalicious skrev 2012-01-05 20:52:13 följande:
    Den innebär matvägran, sömnvägran, myyyyyycket gnäll, väldigt klängig och ja, allmänt "hej-kom-och-hjälp-mig". Blä.

Det låter som något Tim kommit in i också :/
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2012-01-05 21:53:33 följande:
    Ska ju bli superkul att börja plugga med världens mest missnöjda bebis. Han som sov såå bra i en månad, allt är bara kaputt nu. Somnar sent, vill inte somna så det tar evigheter att lägga honom, vaknar hundra gånger.. Känns som det kommer vara omöjligt att klara att plugga samtidigt som man har ett (litet) barn, fast jag vet ju att andra klarar det.. Men det här känns som gjort för att misslyckas. Sjukligt mycket ångest vill jag lova.
    KRAM! Hjärta
  • Karttikeya

Hello på er! Min goa kille somnade halv åtta igår och sov till halv nio idag, väcktes av ett gapskratt. Tim stod vid grinden från vårt sovrum och kastade nappar på en inte lika förtjust katt utanför Usch, på onsdag börjar han på dagis.... ( Herreguuuud vad jag kommer sakna honom! Ska inte bli skönt, bara konstigt och jobbigt! Fler som börjar dagis snart?

• Karttikeya

Jag tror Tim kommer ha skitkul o det kommer gå jättebra, men det är jag som får det jobbigt. Vara mamma på heltid och sen inte vara det känns tokigt.... Och så är dom ju liksom små fortfarande..

• Karttikeya

Och Anna, Tim är lite likadan.vissa (många..) kvällar.. Inget ändrar på det. Vi hoppas dagis ska vara lösningen, att han helt enkelt får mer stimulans på dagen.

• Karttikeya

En vecka har gått. -3 kg visade vågen, yay! Bara 37 kvar Idag var vi i Ullared, vi shoppade loss för 3 k, bland annat två par skor till Tim o massor av kläder o grejer inför dagisstart Var inte alls mycket folk

• Karttikeya
    AnnaCL skrev 2012-01-09 22:26:45 följande:
    Majorima: Visst är du SSK?
    Ska hjälpa en kompis att plugga till sin första tenta på SSK-programmet, anatomi. Jag ska försöka undervisa henne lite och förhöra. HUr mycket anatomi har ni behövt kunna till tentan.

Är det de stora musklerna, lederna, skelettdelarna och organen? Inte småleder i händerna, senor, specifika nervbanor m.m.?

Nej jag är inte sjuksköterska, har ett år kvar. Vi ska kunna stora muskler, leder, skelettdelar och organ, samt stora vener och artärer. =) Senor ska vi inte kunna, vad jag minns, men där emot delarna i lederna. Specifika nervbanor minns jag inte att vi ska kunna.. Jösses, känns som så länge sen!
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2012-01-09 22:44:08 följande:
    Vi har börjat lägga Elliot i sin säng när han ska sova och det går bra. Innan har vi alltid haft honom i famnen. Första kvällen var han arg men nu fattar han. Vi är med inne i rummet tills han somnar. Eller ja, en av oss.

Grattis Majorima! :D

Ja alltså, jag klagar egentligen inte på hur vi somnar Tim. Vi samsover ju, på kvällen lägger jag honom i vår säng, ligger brevid nåra minuter, går ut när han somnat. Funkar bra.

Tack =) Känns som om jag skulle gått ner mer, MEN det är ju bra att inte gå ner för fort heller =)  
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !