Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Jag har kommit fram till att Agnes sover mycket bättre på natten om hon sover en stund på kvällen mellan 17-18.30 och sen får hon lägga sig för natten vid 21-21.30 ungefär då sover hon hela natten i egen säng oftast ända fram till halv nio på morgonen :) annars brukar vi lägga henne för natten vid 20 då vaknar hon på natten och vill komma över till oss , vilket resulterar i att mamma sover kasst.. Sen vill hon upp redan vid 6-7 på tok för tidigt för en morgon trött mamma :)

I eftermiddag blir det nog shopping av julklappar och födelsedags presenter till Agnes som blir ett år i nästa vecka tror jag! Sålde en av mina sadlar i går 6000:- och så fick jag försäkringspengarna för min häst jag avliva 12300:- lite extra klirr i kassan , känns bra så här i juletider :) sen ska jag till Ullared i januari..

• LillSnurr82

Agnes favorit är en ärv gunghäst som min pappa gjort till mig och mina syskon:) helt i trä då han är fritids snickare. Så fort man säger hoppla hästen springer hon till den med värsta flinet och sätter sig och gungar gärnet så håret bara flyger.. Haha sååå söt min lilla tjej!
    Så fort hon ser en häst, riktig som leksak ler och skrattar hon och gnäggar haha. Kommer nog bli en hästtjej precis som sin mor :)
    I dag var hon med i stallet flera timmar när jag vänta på hovslagaren , det gillades.. Sprang rent ut sagt runt i stallet och var helt överlycklig och titta på alla hästar och lekte med hästarnas borstar :) söt ungen

• LillSnurr82

Grattis alla 1-åringar tänk vad tiden gått fort :)

• LillSnurr82

I dag lämna jag intresseanmälan på en lägenhet. En större trea. Kan Agnes och liten dela rum tills vi köper eget så småningom. Den vi bor i nu har ju endast ett sov rum ett vardagsrum och ett rum med kokvrå. Så måste ha något större innan liten kommer. Än så länge har vi högst kö poäng och sista anmälningsdagen är på måndag :) inflyttning redan 1/1 men ska nog inte vara några problem då vi nu hyr lägenhet av min syster med man :)
    Håll tummarna !

På fredag blir det inskrivning på mvc. Exakt ett år efter bf på Agnes, det är lite coolt :)

• LillSnurr82

April barn: hade inte heller foglossning när jag vänta Agnes men nu får jag galet ont i blnad. Tror det beror på att jag börja rida min häst så fort efter förlossningen. Tror jag satt på hästryggen inom två veckor... Kändes bra då, men nu när jag redan känner av foglossning så ångrar jag att jag inte lugna mig lite med ridningen. Men men.. Får prata med min bm på fredag vid inskrivningen vad hon tycker om saken.. Agnes fyller också på torsdag, blir att fira henne på söndag med familjen..kommer inte göra nån stor grej av det alls. Kalas och sånt hinner hon ha fler gånger när hon är äldre och uppskattar det mer..:)

• LillSnurr82

Blir inskrivning på mvc i dag i stället för på fredag. Mår skit dock, tror kanske bihålsinflamation.. Jätte ont i huvudet precis vid ögonen och huvudvärkstabletter funkar inte :( mår illa och yrsel när jag står upp.. Usch! Jag som ska på stallmöte ikväll och sambon jobbar.. :(

• LillSnurr82

inskrivningen gick bra. lite lågt blodtryck bara.. Ny barnmorska denna gång. gilla min förra lite bättre men är nog för jag hade lite svårt att förstå vad denna barnmorska sa (utländsk härkomst) men jag lär mig nog förstå henne efter ett par gånger 

• LillSnurr82

Grattis till dagens alla 1-åringar!! Agnes tyckte att hon skulle fira dagen naken så hon slet av sig pyjamasen i morse :)

• LillSnurr82

Agnes kommer upp i både säng, soffor och fotöljer överallt där man kan klättra.. Det roligaste som finns.. Upp och ner hela dagarna. Men hon tar sig ner med fötterna först. Så det är ingen fara.

I tal kan hon säga mamma, pappa, vovve , kisse och när hon ser en häst gnäggar hon.. Ofta gnägg när hon ser en ko oxå men då rättar jag henne och säger muuu så då säger hon det med :) hejdå och ojdå säger hon oxå. Bil ljud gör hon oxå när hon leker med bilarna :)

Grattis moma, vad roligt fira ordentligt nu :)

Usch min jävla huvudvärk släpper ju aldrig :( tredje eller fjärde dagen nu. har inga Ipren hemma heller. Bara ibumetin och det ska man helst inte äta som gravid.. Buhuuu! Min hjärna sprängs snart, seriöst!!

• LillSnurr82

Toksnippa: du glömde Agnes ;)
    Här är det fattigt på snö, fast de varna för snöstorm i går kväll/natt så har jag inte sett en flinga :( vill åka pulka!!!!!

Tycker inte heller att sex känns likadant nu som innan fast jag knappt blev sydd. Två stygn bara ett på blygläppen och ett bak vid anus. Känns torrare mellan benen typ:/

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !