Inlägg från: Stronza simpatica |Visa alla inlägg
  • Stronza simpatica

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Är i ve 24 (23+4).
    Vet som sagt inte vad proverna säger eftersom det är i läkarspråk. Vet bara att när det är ett * efter talet är det inte i det normala och jag hade 10 sådana av 31 saker de kollade. Som sagt får se vad dr säger på tors.

2barnsmamma: vet inte om du läst innan det jag skrivit men fick hf med oliver så ligger i riskzonen för det igen.

• Stronza simpatica

Cissi: jo det står min och Max värden och om du vill kan jag skriva upp dom men vet ej omdu fattar vad det är för värden de menar för jag har då ingen aning:)?!

• Stronza simpatica

Kemiskt kliniskt

ALT-GOT 57 Normalvärde 5-54

Ematologiskt

WBC- vita blodgrupper 11,80 NV 4.5-10.8
    G.neutrofili 7,70 NV 1.8-6.5
    HGB-emoglobina 10,10 NV 12-16
    HCT-ematocrito. 32,20 NV 36-47
    MCV-vol.corpusc.medio 75,90NV 81-95
    MCH-cont.Em.corp.medio 24 NV 27-33
    MCHC-conc.Em.corp.media 31,60 NV 32-36

Proteini urinet 575 NV 0-100

Ab anti citomegalovirus IgG. 176. Positivt fr 8

• Stronza simpatica

Dramaqueen: Wow vad duktig du är,:) låter som allt du sa stämmer men den sista oroar mig då eftersomden är så himla hög:(. Får inte barnet skydd nu då? Preeklampsi var ju det jag hade sist som sagt och det jag är rädd att jag håller på och få igen:(! Blodtrycket ligger fortf bra dock. Alltid nåt!

• Stronza simpatica

Smurfen:tack:). Saken är den att när jag är gravid så är mitt allmänstånd att känna mig sjuk så när jag blir sjuk så har jag svårt att avgöra om jag är sjuk eller om det bara är graviditeten, men visst jag känner mig sjuk, förkyld, har nysigt mkt idag tex. Och sen igår har mitt illamående kommit tillbaka ohyvlat får verkl koncentrera mig på att inte spy.

• Stronza simpatica

Smurfen: det är så det funkar här i Italien. Man går t läkaren och sen talar han om för dig alla prov du måste ta och sen går du till ett annat ställe och utför dessa, hämtar ut efter en ve ca och sen tillbaks till läkaren med resultaten. Omständigt javisst, annars skulle det inte vara Italien:)!

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !