• baby1987

nu får ni fan i mig ge er...

Jag skulle vilja lägga mig i & faktiskt ifrågasätta båda sidor av det TS & andra som kommentarer :)

Jag är räknas nog inte som jätte ung mamma, är 24 år gammal, blir snart 25, har en dotter på snart 2 år & nummer två i magen, vecka 17 idag.

Men, jag har sett tydligt att dessa yngre gravida & redan unga mammor, verkar skämmas på något vis :S
    Alltså, dom nästan vill gömma sig när det kommer en "äldre" med barnvagn eller på ÖF.

Visst, det finns JÄTTE MÅNGA äldre ( till & med i samma ålder som mig ) med 1 eller 2 barn där jag bor, som verkar tycka att hon är jätte bäst på att vara mamma, som verkligen tar för sig på tex ÖF & ger intryck av att vara bäst & skrytig...helt enkelt jobbig att ens prata med.
    Så det finns ju hel mysko mammor i ALLA åldrar som beter sig lite väl omoget...

Men jag tror även att dessa "yngre" tjejer, måste stå på sig, inse att dom är inte dåliga för att dom är gravida & så unga.
    Jag tror att dagens samhälle gör dessa tjejer till osäkra & känsliga för kommentarer & blickar vad gäller graviditet, för i många år, fram tills nu, födde jätte många sitt första barn runt 30 års ålder, har ju varit så många år, det är ju nu senaste åren som det börjar gå neråt i åldrarna, att få barn.

Det är INTE fel att vara ung, även om många tycker att en tjej på 17 år är för ung för att bli mamma, pga av deras syn på det hela, man är inte dålig & behöver inte se skamsen ut, man ska sträcka på sig & vara stolt, skita i alla andras åsikter, oavsett ålder på dom som säger nått.
    Att få ett barn, är nått av det underbaraste man kan vara med om, enligt mig :)

Så döm inte den unga tjejen som är gravid eller redan mamma & döm inte den "äldre" generationen för att dom tycker det är fel eller konstigt att en så ung tjej skaffar barn, det är ingens fel, alla har sin uppväxt & är helt enkelt födda i helt olika tider där ÅLDER inte längre spelar roll & där ålder faktiskt spelade roll vad gäller skaffa barn frågan :)

Svar på tråden nu får ni fan i mig ge er...