Inlägg från: anna karin63 |Visa alla inlägg
  • anna karin63

nu får ni fan i mig ge er...

min dotter är 19 år och har en underbar liten grabb på ett år, han är döpt efter min pappa Harry och jag är en stolt mormor på 47 snart 48 år. Nu till problemet. Hur kan ni som är i rätt ålder för att skaffa barn vara så trångsynta och helt enkelt elaka??? ni ska kalla er vuxna och det ni gör är tvärtom ska inte vi visa ett föredöme för yngre människor? min dotter går till öppna förskolan med sin pojke för att han ska få stimulans av andra barn och för att träffa andra föräldralediga människor och vad träffar hon?? jo, sådana där som sätter näsan i vädret och tycker hon är inte värd att prata med och dessutom så avvisar ni en ettåring som säger hej. Hur vuxna är ni?? i mina ögon är ni de barnsliga och omogna inte min dotter. Alla ni som nu tänker hur gammal var du när du fick henne jo, jag var 27 år med fast jobb och allt annat ordnat. Jag tycker inte det är bra att sätta barn till världen utan jobb och utbildning men nu är han här och ni som tycker ni gjort allt rätt ni är så otroligt fördömande och elaka så man tror inte sina öron. tack för ordet

• Svar på tråden nu får ni fan i mig ge er...
  • anna karin63
    Smillasmatte skrev 2011-10-24 22:34:55 följande:
    Jag var 21 när jag fick mitt första barn.. Inget jobb och visste väl inte mkt om framtiden.. Flört.. Idag är han en härlig skötsam 17 åring som förhoppningsvis inte fått några större men av att ha en " ung" mamma ...
    Trist för din dotter och hennes lille son att de får ett sådant bemötande...
     Jäkla töntar!Rynkar på näsan
    Tack det värmde.
  • anna karin63
    Lavish skrev 2011-10-25 12:47:22 följande:
    Men nu blev det väl lite tokigt TS? Det är väl inte vi som läser här som är samma föräldrar som satte näsan i vädret på din dotters öppna förskola? (Antagligen iaf)

Jag är inte så ung som din dotter (26) och har besökt öppna förskolan och föräldragruppen. Jag upplever inte att någon sätter näsan i vädret, däremot finns det många som antingen är mer tillbakadragna och inte så öppna med nya människor, och en del andra som bara går dit för att umgås med kompisar de redan har och inte är intresserade av att släppa in någon ny i sitt gäng (oavsett ålder).

Har din dotter beskrivit konkret hur hon blev "dissad" av de andra mammorna? Eller var det mer en känsla hon fick? För om det är det senare är det inte alls säkert att det hade med hennes ålder att göra. Sen får man ju försöka ta för sig lite själv också, har svårt att tro att ALLA på öppna förskolan skulle ge henne kalla handen om hon själv försöker söka kontakt på ett trevligt sätt.
    Tokigt nä du, det blev inte alls tokigt det är exakt så det är. Hon berättade för en av personalen vad som hänt med Harry. Hon var så stressad och hade glömt spänna fast honom i vagnen och han föll ur när han började klättra med följd ett blåmärke på kinden då är det en av mammorna som suckar högt och säger högt och tydligt att det skulle då aldrig hon glömma. Hur tror du man känner sig då?? sedan så gick harry omkring och sa hej till allt och alla och dessa föräldrar bara titta på honom vad tycker du om det "vuxna" beteendet ??
Svar på tråden nu får ni fan i mig ge er...