• Dohgon

nu får ni fan i mig ge er...

Tråkigt att det ska vara så, men tror att det alltid finns någon på öppna föskolan som någon kollar snett på.
    Det kan vara den unga föräldern, det kan vara den gamla föräldern, det kan vara föräldern med fel hudfärg eller fel utseende. föräldern som har ett handikap, föräldern som har med mer än ett barn.

Tror att det fungerar så på alla öppna förskolor, någon som på något sätt blir utstött. Jag är själv "bara" nyblivna 24 år och 2 barnsmor till två underbara killar enligt mig, men jag väljer att träffa mina vänner som också är föräldralediga istället för öppna förskolan just för att människor är så trångsedda och har svårt för en människa som inte har det precis likadant.

de gånger jag varit där så har det varit olika människor med olika kommentarer, men det har stört mig fruktansvärt att de lägger sig i allt.
    exempel, oj det måste vara svårt med två barn, men ni får hjälp av kommunen va? (jo det kan vara tufft men det blir inte bättre för att du kommenterar det, och nej ingen hjälp här inte)
    eller de människor som är hela motsatsen, äh kan inte vara svårare med två barn än ett (ehm.. Jo? det är två som skriker efter mat och ska byta blöja samtidigt)

Svar på tråden nu får ni fan i mig ge er...