Inlägg från: Sweetmanda |Visa alla inlägg
  • Sweetmanda

nu får ni fan i mig ge er...

Lenora skrev 2011-10-24 22:49:14 följande:
    Nu är jag en sådan människa som gillar att prata med alla och att avvisa något barn skulle jag inte få för mig men...

Då jag är över 30 själv är det kanske inte så troligt att jag skulle klicka med din dotter och bjuda in henne till vår gemenskap där de flesta är i 30- och 40-årsåldern. Om hon nu inte är jättecharmig, intelligent och väldigt mogen för sin ålder förstås men det är mer troligt att vi inte har så väldigt mycket gemensamt förutom barnen.

Finns det några lekgrupper för unga mammor där ni bor? Det kanske skulle vara lättare att hitta vänner med barn där. Hoppas att hon hittar några andra familjer att umgås med som hon tycker om, det förgyller verkligen föräldralivet.
    Det förstår jag med, att man kanske inte har jätte mycket gemensamt med någon som är 19 när man är 30, MEN när jag hälsar eller min SON säger hej, så tycker jag fan att man kan vara vuxen nog att säga hej? 
    Vad är problemet med att "små" prata? Även om vi har stor ålderskillnad så är barn inte SÅ olika, och kan alltid hitta något gemensamt där.

Jag begär inte att bli bästa kompisar med mammorna som är äldre än mig, men tycker att både jag och min son förtjänar mer än ett hej och "dåliga" blickar!  
  • Sweetmanda
    Husis skrev 2011-10-25 12:46:13 följande:
    Men är det ingen personal som har någon samling, eller något, där man involverar alla föräldrar och barn? Inte för att det ska behövas, som om man vore fyra år, men här är det ganska tydligt att det är folk utan normal social kompetens...

Jag har nog varit bortskämd med kyrkans öppet hus, som har varit kanon! 
    Faktiskt så var de i kyrkans öppna förskola vi var på! 
    Personalen var jätte trevlig men mammorna.. ja inga mogna vuxna kvinnor iaf!  
  • Sweetmanda
    Lavish skrev 2011-10-25 12:47:22 följande:
    Men nu blev det väl lite tokigt TS? Det är väl inte vi som läser här som är samma föräldrar som satte näsan i vädret på din dotters öppna förskola? (Antagligen iaf)

Jag är inte så ung som din dotter (26) och har besökt öppna förskolan och föräldragruppen. Jag upplever inte att någon sätter näsan i vädret, däremot finns det många som antingen är mer tillbakadragna och inte så öppna med nya människor, och en del andra som bara går dit för att umgås med kompisar de redan har och inte är intresserade av att släppa in någon ny i sitt gäng (oavsett ålder).

Har din dotter beskrivit konkret hur hon blev "dissad" av de andra mammorna? Eller var det mer en känsla hon fick? För om det är det senare är det inte alls säkert att det hade med hennes ålder att göra. Sen får man ju försöka ta för sig lite själv också, har svårt att tro att ALLA på öppna förskolan skulle ge henne kalla handen om hon själv försöker söka kontakt på ett trevligt sätt.
    Ja för det första så försökte jag hälsa på alla när vi kom dit men ingen sa hej, de bara tittade kort och pratade sedan med varandra. 
    Sedan när en som jobbade där frågade vad som hänt med hans blåöga, förklarade jag att han ramlade ur vagnen i bussen- och direkt så var de n¨n mamma som sa: Åh gud vad hemskt! De hade ALDRIG kunnat hända mig! 
    Och min son är väldigt öppen o social av sig och gick runt o sa hej till alla, men de tittade knappt på honom.

Något mer du undrar över?  
  • Sweetmanda
    Lavish skrev 2011-10-25 12:59:42 följande:
    Vad tråkigt . Men hur vet du att det berodde på din ålder?
    Det vet jag ju inte helt säkert, men när man får blickar som är nedvärderande och de liksom synar och lyssnar på ALLT man gör, så får man liksom en uppfattning om vad de handlar om. 

För när ett annat barn ramlade, ja då lät de:  ja men sånt händer ju! Inte kan man hålla reda på de små hela tiden. 
    Hm, så lät de inte när jag berättade om att min son slagit sig.

Jag dömer självklart inte ALLA, men just de här människorna  var inte spec trevliga att umgås med.
  • Sweetmanda
    Tant Green skrev 2011-10-25 13:08:09 följande:
    Äh, så var det på vår ÖF också fast jag var 36 år när jag fick barn. Det har förmodligen inget med åldern att göra.
    Nej det vet man ju inte, men den känslan fick jag iaf! :)
    Tråkigt att de hände dig också  
  • Sweetmanda
    puss skrev 2011-10-25 19:21:40 följande:

det KAN ju bero på nåt annat. bara en tanke.

man ser liksom inte direkt om nån är 19 eller 24.

Hm, inte så stor skillnad på 19 och 24 ;).
    Många som är 24 och har barn anser sig vara unga mammor.

Och nej, de BEHÖVER inte vara ålderna. Men de var de intrycket man fick eftersom när de "äldres" ungar slog sig var de ju ingenting men när MIN son slog sig, ja då skulle ju de ALDRIG kunna hända dom.  
  • Sweetmanda
    huxflux skrev 2011-10-25 19:26:41 följande:
    Fast det är ändå skitstil att inte hälsa på en liten unge som säger hej. Att läsa det gjorde mig ledsen.
  • Sweetmanda
    Kattdamen skrev 2011-11-03 09:08:40 följande:
    Din dotter kanske beter sig lite konstigt?
    Haha, you made my day! :D
Svar på tråden nu får ni fan i mig ge er...