• Anonym (Undrar)

Hur mycket bör man som 170 cm lång väga?

Hur mycket anser du att man som minst bör väga respektive som mest. Och vad är "det bästa" att väga? 

Detta är alltså om kvinnor som är 170 cm långa och har normal mycket muskler (avgör själv vad det är!) och normal benstomme (för att inte få nått tjat om det).

Jag är nyfiken på hur andra ser det och därför startade jag den här tråden Skrattande  Man är finast när man är nöjd med sig själv! Och jag vill veta vikt inte BMI och dylikt. 

170 cm lång kvinna bör som...

minst väga:
    mest väga:
    "bästa" vikten:  

• Svar på tråden Hur mycket bör man som 170 cm lång väga?
  • Anonym (Runt 65-70)

Jag tycker att 65-70 kg skulle vara alldeles perfekt. Inte för smal och lite sunda former.

Min mamma är 169 cm och från hennes tonår fram tills hon fick mig vägde hon 42 kg. Jag har sett bilder och hon var skrämmande mager. Nu väger hon 66 kg och verkar trivas även om hon egentligen vill ligga runt 60. Själv är jag 165 cm lång och väger lite för mycket, 70 kg. Jag har en helt annan benstomme än min mamma som är väldigt finlemmad. Jag är klart kraftigare i hela kroppen.

• Anonymosss

Jag är 12 år, 170cm lång och väger mellan 53-54 kilo. Tränar friidrott, fotboll, simning och styrka flera gånger i veckan (har med andra ord ganska mycket muskler). Anses detta vara normalt?

• Anonym (Hmmmmm...)
    Anonym (Undrar) skrev 2011-10-24 16:21:09 följande:

Hur mycket anser du att man som minst bör väga respektive som mest. Och vad är "det bästa" att väga? 

Detta är alltså om kvinnor som är 170 cm långa och har normal mycket muskler (avgör själv vad det är!) och normal benstomme (för att inte få nått tjat om det).

Jag är nyfiken på hur andra ser det och därför startade jag den här tråden Skrattande  Man är finast när man är nöjd med sig själv! Och jag vill veta vikt inte BMI och dylikt. 

170 cm lång kvinna bör som...

minst väga:
    mest väga:
    "bästa" vikten:  

Google is your friend! Annars finns BMI-uträknare på 1177.se
  • Anonym (169cm 69kg)
    Anonym (Solsken) skrev 2017-07-16 10:01:33 följande:

Minsta 55-58 kg (small)

Bästa 58-62 kg (normal )

För mycket över 65 kg ( övervikt)

Jag är 169 cm lång och väger 69 kg idag . Tjock .Jobbar på att bli 62 kg igen.

Jag är också 169 och väger 69. Är inte tjock, inte spinkig men slank och känner mig snygg. Inga "kurvor" utan bara liksom ganska rak form, B/C-kupa. Storlek medium och 38 på kläderna.

Jag har dock vägt 62-65 tidigare och vill tillbaka till under 65. Midjan är 78 cm (dock blir den aldrig mindre än ett par cm under det, oavsett hur spinkig jag är) så det är väl ett par ohälsosamma kilon på magen just nu.

BMI typ 23 va? Orkar inte byta fönster och slå upp. Gillar att ligga på 21 tror jag det brukat vara. Jag utgår ifrån BMI i kombination med midjemått, spegeln och hur favvoplaggen sitter, samt vågen, och inte bara en av dem.

Skulle inte avfärda 70kg på 170cm som "tjock", snarare normal men inte smal. Även om jag själv vill gå ner ca fem kg som sagt.
  • Maria Samuelsson

Hej jag har anorexi och jag är 170cm lång, jag vägde förut 55 kg men men sen rasade allt och nu ligger jag på 40 kg det är inte bra och jag förstår det (först nu tyvärr) jag skulle rekommendera att väga över 55kg om man är 170, och snälla försök inte att gå ner i vikt ni är så fina som ni är!????

• Jdbdvd

Jag är 170 och i mina drömmars värld så skulle jag vilja väga runt 55-58 kg. MEN jag väger desto mer, men mitt mål är att ha kommit dit till i november när jag fyller 30. Jag väger nu 82-83 och har nyligen fått mitt tredje barn, men betraktar mig numer färdig på barnafödarfronten... så vill tillbaka till den vikt jag hade innan barnen. Sen är man ju olika i proportionerna vissa har större ända, andra breda över axlarna... alltså en persons vikt är mer än bara BMI och en siffra.

Jag tror dessutom inte på ?kraftig benstomme? det är skitsnack, men jag tror att man kan ha olika proportioner och former. Vissa behöver några extra kilon medans andra skulle behöva lite mindre.

• Anonym (65)

Är 171 cm och väger nu ca 65. Jag ser ganska smal ut... Har S på överkropp och M på underkroppen. Som minst vägde jag 58 i vuxen ålder och det var nästan för lite för mig. Jag träna iofs och har lite muskler, men jag tror att folk tror att jag väger mindre...

• Anonym (Hej)
    Anonym (störstivärlden?) skrev 2014-05-01 16:27:45 följande:

Varför hetsa upp sig kring siffror??! Det är väl ändå hur man mår som är det mest väsentliga eller, inte hur man bör eller ska väga.

Jag är 170 och väger 115 kg!!! Folk tror inte på mig när jag säger det. Det är för mycket, det vet jag. Men om många här blir förfärade av vikter uppemot 70-75kg och tycker det är värsta fläskberget, hur tror ni då att jag ser ut?  Min målvikt är 85, under det vill jag inte. Vill gärna behålla mina kvinnliga former. Har vägt 88kg "som minst" under mitt vuxna liv.

Finns det inte en endaste människa på hela FL som väger mer än 75kg eller är jag helt ensam? Har läst många trådar om vikt och så. Men aldrig att någon "erkänner" sig stora eller ligger på högre vikt

Hej här är en! =D Jag blir också förfärad av å läsa alla vikter om 56kg osv.. =O Som minst i mitt vuxna liv har jag vägt 74kg! Just nu är jag ca 94kg och 169cm lång
  • Anonym1A

Jag är 14 år, är 1,70 cm lång och väger 79kg det e väl dåligt för alla i min omgivning säger att jag ser mycket överviktig jämfört med min syrra  det något jag måste tänka på eller e det ''normalt''? Rynkar på näsan

• Anonym (!)
    Anonym (1) skrev 2013-05-14 14:46:02 följande:
    Menar du muskellös eller muskulös? Obestämd
    Ja undra vad en tjej som tränar styrka och fotboll varje dag menar.....
  • Fiiee

Jag är 170 cm lång och väger nu 58 kilo.

Innan jag fick mitt första barn för 15 år sedan så vägde jag 50 kilo. Gick upp till 55 efter andra.. och vid 30 år gick jag upp till 60-63.. Har varit uppe i 80 kilo!! Pga medicinering för ca 1 1/2 år sedan. Är 36 år nu.

Har alltid varit spinkig.

Svar på tråden Hur mycket bör man som 170 cm lång väga?