• Anonym (Undrar)

Hur mycket bör man som 170 cm lång väga?

Hur mycket anser du att man som minst bör väga respektive som mest. Och vad är "det bästa" att väga? 

Detta är alltså om kvinnor som är 170 cm långa och har normal mycket muskler (avgör själv vad det är!) och normal benstomme (för att inte få nått tjat om det).

Jag är nyfiken på hur andra ser det och därför startade jag den här tråden Skrattande  Man är finast när man är nöjd med sig själv! Och jag vill veta vikt inte BMI och dylikt. 

170 cm lång kvinna bör som...

minst väga:
    mest väga:
    "bästa" vikten:  

• Svar på tråden Hur mycket bör man som 170 cm lång väga?
  • Anonym (störstivärlden?)

Varför hetsa upp sig kring siffror??! Det är väl ändå hur man mår som är det mest väsentliga eller, inte hur man bör eller ska väga.

Jag är 170 och väger 115 kg!!! Folk tror inte på mig när jag säger det. Det är för mycket, det vet jag. Men om många här blir förfärade av vikter uppemot 70-75kg och tycker det är värsta fläskberget, hur tror ni då att jag ser ut?  Min målvikt är 85, under det vill jag inte. Vill gärna behålla mina kvinnliga former. Har vägt 88kg "som minst" under mitt vuxna liv.

Finns det inte en endaste människa på hela FL som väger mer än 75kg eller är jag helt ensam? Har läst många trådar om vikt och så. Men aldrig att någon "erkänner" sig stora eller ligger på högre vikt

• Anonym (lagom)
    Anonym (störstivärlden?) skrev 2014-05-01 16:27:45 följande:
    Varför hetsa upp sig kring siffror??! Det är väl ändå hur man mår som är det mest väsentliga eller, inte hur man bör eller ska väga. Jag är 170 och väger 115 kg!!! Folk tror inte på mig när jag säger det. Det är för mycket, det vet jag. Men om många här blir förfärade av vikter uppemot 70-75kg och tycker det är värsta fläskberget, hur tror ni då att jag ser ut?  Min målvikt är 85, under det vill jag inte. Vill gärna behålla mina kvinnliga former. Har vägt 88kg "som minst" under mitt vuxna liv. Finns det inte en endaste människa på hela FL som väger mer än 75kg eller är jag helt ensam? Har läst många trådar om vikt och så. Men aldrig att någon "erkänner" sig stora eller ligger på högre vikt

Förstår inte riktigt hur du kan likställa kraftig övervikt och fetma med "kvinnliga former". Då är alla smala tjejer okvinnliga då eller?
  • Anonym (alldeleslagom)

Jag är 171,5 centimeter lång och väger för tillfället 75 kilo. Det är för mycket för mig, men runt 70 känns lagom, under det så ser jag för mager ut.

• Anonym (65kg)

Jag är 171, väger nu 65-66kg. Jag är ändå rätt spinkig. Vet inte riktigt vart fettet ligger, men mest på magen efter tre graviditeter tätt.

När jag var 14 år vägde jag 45 kg. Då var jag riktigt pinnsmal.

Jag är nöjd som jag är nu, stolt över att min kropp klarat av att bära och föda 3 barn.

Men magen behöver få tillbaka muskler. Det måste jag ta tag i.

Anonym (lagom) skrev 2014-05-01 21:59:39 följande:

Förstår inte riktigt hur du kan likställa kraftig övervikt och fetma med "kvinnliga former". Då är alla smala tjejer okvinnliga då eller?
    Nä, det har jag aldrig påstått. Men det finns inte en fysisk möjlighet i min anatomi att väga 50-55kg. Jag har breda höfter, breda axlar. Allt sitter där det ska. Just nu är det absolut för mycket det är jag väldigt väl medveten om. Men drömmen för mig är inte att vara så smal som en sticka. Och det är intressant att det du anser 88kg som kraftig övervikt och fetma, mot 170cm. Det är din åsikt, jag har min.
  • talktothehand
    Anonym (störstivärlden?) skrev 2014-05-02 20:24:50 följande:
    Nä, det har jag aldrig påstått. Men det finns inte en fysisk möjlighet i min anatomi att väga 50-55kg. Jag har breda höfter, breda axlar. Allt sitter där det ska. Just nu är det absolut för mycket det är jag väldigt väl medveten om. Men drömmen för mig är inte att vara så smal som en sticka. Och det är intressant att det du anser 88kg som kraftig övervikt och fetma, mot 170cm. Det är din åsikt, jag har min.

Fråga en läkare så får du svaret att 88 kg till 170 cm klassas som fetma. Det är inte min åsikt men faktum.
    The little I know I owe to my ignorance
    talktothehand skrev 2014-05-03 01:46:44 följande:

Fråga en läkare så får du svaret att 88 kg till 170 cm klassas som fetma. Det är inte min åsikt men faktum.
    Enligt en BMI-tabell ja. Den är däremot många gånger missvisande. Har dels läst om folk som är fitnessgurus själva som har BMI på 25-30. Känner folk i min närhet som ligger på 25-30 som inte lider av nån fetma.

Min egen läkare säger att BMI är den sämsta varianten att gå på. Bättre med att måtta kroppen runt midja m.m.

Vid 88kg hade jag midjemått på 75cm, kvinnor "bör" inte ligga över 80cm. Jag har en timglas figur, som även syns nu vid 115 kg.

Jag menar bara att alla är inte stöpta i samma form, och om du ställer upp 20 personer som är 170cm långa och väger exakt lika, säg 60kg så ser dom ju inte likadana ut.

Nää haka inte upp er på siffrorna, mät istället och framförallt må bra (livet är för kort för att må dåligt över vikten). Själv äter jag mindre och springer mer för att tappa vikt, enkel matematik!
  • Asaal

Jag är snart 13, är runt 170cm lång och väger runt 62kg. jag har börjat med iallafall 1 timmes aktivitet per dag. Jag är nöjd Med min kropp men vill gå ner till 60kg och sen skaffa lite muskler.

• Anonym (V)

Finast är ca 55 kg.

Minst 50 och max 65 .

Svar på tråden Hur mycket bör man som 170 cm lång väga?